Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Τα ταχυφαγία θα αντικαταστήσουν τους μαγείρους των παιδικών σταθμών...

Το σχέδιο κατεδάφισης των κοινωνικών δομών των δήμων έχει μπει σε πλήρη εφαρμογή από την εγχώρια τρόικα της συγκυβέρνησης κατ’ εντολή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της και κατ' εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων που εκπροσωπεί.
Σ’ αυτό το σχέδιο πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν δήμαρχοι και δημοτικές αρχές, που άρπαξαν τις «ευκαιρίες» που τους έδωσαν τα μνημόνια και ο «Καλλικράτης».

Μπορεί οι δήμαρχοι να αποπροσανατολίζουν την «έξωθεν καλή μαρτυρία» με τις κατά καιρούς αντιμνημονιακές κορώνες που βγάζουν αλλά στην ουσία λειτουργούν άκρως μνημονιακά και νεοφιλελεύθερα, υπερασπίζοντας τα συμφέροντα ιδιωτικών εταιριών.

Στο στόχαστρο οι παιδικοί σταθμοί.

Τα ταχυφαγία θα αντικαταστήσουν τους μαγείρους των παιδικών σταθμών, οι εταιρείες καθαρισμού τις καθαρίστριες και οι «παρκαδόροι» τους κοινωνικούς λειτουργούς και βρεφοκόμους.

Το αντίτιμο δε της ιδιωτικοποίησης, που καθόλου μικρό δεν θα είναι, θα κληθεί να το πληρώσει φυσικά ο ήδη οικονομικά εξαθλιωμένος γονιός.

Δημοσίευμα - καταγγελία από  left.gr
«Ανοιχτή Πόλη» : Ο Καμίνης υποβαθμίζει παιδικούς για να τους δώσει σε ιδιώτες

Για εσκεμμένη υποβάθμιση των δημοτικών παιδικών σταθμών, με σκοπό την κατάργηση σημαντικού αριθμού τους, το κλείσιμό τους και την παραχώρησή τους σε ιδιώτες κατηγορεί τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη και τη διοίκηση του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών η «Ανοιχτή Πόλη»

Η πάγια θέση της Ανοιχτής Πόλης για τους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς συνοψίζεται στη φράση "Όσες οι ανάγκες τόσοι και οι σταθμοί". Καθώς η οικονομική κρίση κορυφώνεται, δημιουργώντας ολοένα και περισσότερες κοινωνικές ανάγκες, η θέση μας αυτή γίνεται επιτακτικό αίτημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων της Αθήνας. Αν ο στόχος του δήμου Αθηναίων και της διοίκησης του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών (ΔΒΑ) ήταν πράγματι αυτός, δεν θα υπήρχε λόγος να συζητούμε για εσωτερικούς κανονισμούς που θέτουν "κριτήρια" για το ποιο παιδί και υπό ποιες προϋποθέσεις θα έχει θέση στο ΔΒΑ, γιατί όλα θα είχαν θέσεις. Αν ένας σταθμός δεν κρινόταν κατάλληλος για να φιλοξενήσει βρέφη και νήπια λόγω προβληματικού κτηρίου, αμέσως θα αναζητούσαμε ένα άλλο κτήριο. Αν κάποιοι εργαζόμενοι έβγαιναν στη σύνταξη, κάποιοι άλλοι θα τους διαδέχονταν.

Έχουμε λόγους να είμαστε επιφυλακτικοί και καχύποπτοι όσον αφορά στο μέλλον των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών. Διατυπώνουμε την ανησυχία μας για τις πολιτικές που ακολουθούνται από τη διοίκηση τού ΔΒΑ, καθώς πιστεύουμε ότι μεθοδεύεται σταδιακά η υποβάθμιση, η κατάργηση σημαντικού αριθμού βρεφονηπιακών σταθμών και τελικά οι μεταφορά τους σε ιδιώτες.

Άραγε τι σημαίνει η τοποθέτηση (15/5) της διοίκησης του ΔΒΑ, στη δίκη των συμβασιούχων εργαζομένων, όταν ζητά να παραμείνουν στη θέση τους μόνο μέχρι τέλους Μαΐου; Θα προχωρήσει σε προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς με 200 λιγότερους εργαζόμενους; Πως θα καλύψει τον αριθμό των 650 που η ίδια η διοίκηση ισχυρίζεται ότι χρειάζεται, προκειμένου να εξυπηρετήσει 5500 παιδιά τα οποία θα δεχτεί φέτος; Έχει μήπως θετική απάντηση για την πρόσληψη των 300 εργαζομένων που έχουν πετύχει στο διαγωνισμό τού ΑΣΕΠ ; Η διοίκηση του ΔΒΑ πρέπει να μας απαντήσει στη βάση ποιού προσωπικού θα καλύψει τις φετινές αιτήσεις. Στη βάση των εργαζομένων που η σύμβασή τους λήγει στις 11 Ιουλίου ; Κι αν οι συμβάσεις δεν ανανεωθούν; Υπάρχει κάποιο σχέδιο που μας διαφεύγει ;

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που συνηγορούν σε μια στρατηγική του δήμου Αθηναίων που οδηγεί σε μείωση του αριθμού των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών και τελικά σε υποκατάσταση τους από ιδιωτικούς .

Συγκεκριμένα:

1. Ενεργοποιούνται οι προδιαγραφές των ιδιωτικών σταθμών για τον έλεγχο-αξιολόγηση των δημοτικών, ώστε οι τελευταίοι να κριθούν ακατάλληλοι. Όταν πολλοί δήμοι έθεσαν αυτό το πρόβλημα στο αρμόδιο υπουργείο ο δήμος Αθηναίων ήταν απών.

2. Ο δήμος Αθηναίων δεν αξιοποίησε κονδύλια τού ΕΣΠΑ για σοβαρό αριθμό νέων βρεφονηπιακών σταθμών και, εξ' όσων έχουμε αντιληφθεί, δεν έγιναν δεκτές οι δύο μελέτες που υποβλήθηκαν στην Περιφέρεια λόγω σχεδιασμού τους με προδιαγραφές ιδιωτικών.

3. Αν, γενικότερα, οι σταθμοί του δήμου αξιολογηθούν με προδιαγραφές τέτοιες που να κριθούν ακατάλληλοι, είναι προφανές ότι θα ζητηθεί αρκετοί να κλείσουν. Πέραν του ότι υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας με την υπάρχουσα αδειοδότηση μέχρι το 2013 και, αν χρειαστεί, αυτός ο χρόνος θα πρέπει να επεκταθεί, ποια προετοιμασία υπάρχει από τον δήμο Αθηναίων και τη διοίκηση τού ΔΒΑ για ανέγερση νέων, με τρόπους που επιτρέπουν ταχύτητα κατασκευής και χαμηλό κόστος; Κατ' αρχήν υπάρχει πολιτική βούληση για κάτι τέτοιο;

4. Η λειτουργία των παιδικών σταθμών υποβαθμίζεται σταθερά. Στο θέμα της διατροφής επισημαίνονται τραγικές ελλείψεις λόγω μείωσης δαπανών. Υπάρχουν, επίσης, ελλείψεις υλικοτεχνικών παιδαγωγικών υλικών.

5. Το ηλεκτρονικό σύστημα επιλογής των παιδιών δεν δόθηκε στη δημοσιότητα. Δοκιμάστηκε για πρώτη φορά πέρυσι, με αποτελέσματα τα όποια κλήθηκαν να "διορθώσουν" στη συνέχεια πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες επιτροπές. Το ηλεκτρονικό σύστημα είναι ορθό, πάντα, όμως, υπό όρους διαφάνειας και ελέγχου.

6. Σημειώνουμε ότι στις σημερινές αιτήσεις επανεγγραφών ζητείται από τους γονείς να προσυπογράψουν τον κανονισμό λειτουργίας, χωρίς αυτός ο κανονισμός να τους δίδεται. Υποθέτουμε ότι θα ισχύει το ίδιο και για τους νέους γονείς. Θεωρούμε, επίσης, ότι με τη δήλωση 3 επιλογών σταθμών από τους γονείς, προωθείται άμεση διακοπή λειτουργίας σταθμών, μέσω της μεταφοράς παιδιών από τον ένα σταθμό στον άλλο.

Παρά το ότι τα παραπάνω θέματα και άλλα συναφή τίθενται συνεχώς, τόσο στο διοικητικό συμβούλιο του ΔΒΑ όσο και στο δημοτικό συμβούλιο, δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση ούτε καν έχει γίνει αναφορά στις αιτιάσεις μας. Η εισήγηση της προέδρου του ΔΒΑ ψηφίστηκε ως είχε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 15ης Μαΐου!