Προχτές (27/11/2012) βρεθήκαμε, όπως ήταν αναμενόμενο, στη συνεδρίαση του
Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά. Και βρεθήκαμε εκεί, γιατί πραγματικά η συνείδησή
μας το επιβάλει, όπως και η υποχρέωση που έχουμε αναλάβει απέναντι στους
συναδέλφους μας, για προάσπιση των δικαιωμάτων τους, με πρωτεύων το δικαίωμα στην
εργασία.
Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κατ’
εντολή βέβαια του δημάρχου Πειραιά να μας δώσει σε καμία των περιπτώσεων το
λόγο. Κι αυτό, γιατί μας έχουν αποδείξει από παρελθόντες και πρόσφατες
παρουσίες μας σε συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, ότι αλλιώς εννοούν την
ιδέα της δημοκρατίας και της ελευθερίας της έκφρασης.
Το δόγμα «αποφασίζουμε και διατάζουμε» δεν τους αφήνει αδιάφορους. Όπως και
η αναφορά σε πραγματικά γεγονότα, δεν είναι φαίνεται το φόρτε τους. Γι’ αυτό
και δεν μας δίνουν το λόγο, αν και εκτός από εργαζόμενοι στο δήμο έχουμε και
θεσμική ιδιότητα, όντας εκλεγμένοι στο διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΕ – ΟΤΑ.
Η προσπάθεια φίμωσης της αλήθειας από την πλευρά του δημάρχου, είτε με το
να μην μας δίνει το λόγο στο δημοτικό συμβούλιο να ενημερώσουμε αντικειμενικά
το σώμα, είτε με βίαιες - εκδικητικές μετακινήσεις μας σε υπηρεσίες χωρίς
αντικείμενο εργασίας, πέφτει στο κενό. Η ελεύθερη αγωνιστική έκφραση δεν
υποτάσσεται, δεν χειραγωγείται και δεν
φιμώνεται.
Η τεκμηριωμένη απάντηση που δημοσιεύσαμε στο μεγάλης επισκεψιμότητας – αναγνώρισης
πειραϊκό blog «reportaz net», για την μισή αλήθεια που έλεγε το γραφείου τύπου του
δημάρχου Πειραιά στο θέμα της προμήθεια «μαμούθ» οχημάτων – μηχανημάτων και την
ανάθεση της συντήρησης και επισκευής αυτών στην προμηθεύτρια εταιρεία (που
πανελλαδικά τυχαίνει να είναι παντού και πάντα, η ίδια) , είχε υποστηρικτές
μέσα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
Αν και προσωπικά πιστεύω πως οι πιο
πολλοί υποστηρικτές υπάρχουν στην πειραϊκή κοινωνία, οι οποίοι στην εποχή της
φτώχιας και της εξαθλίωσης που μας επέβαλλαν οι νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές
που στηρίζει ο δήμαρχος Πειραιά, θα κληθούν να πληρώσουν στο τέλος τα 8.000.000
ευρώ της προμήθειας. Θα μου
πεις μόνο αυτά θα κληθούν να πληρώσουν, όχι φυσικά, γιατί το υπέρογκο χρέος των
130.000.000 ευρώ του υπερχρεωμένου από προηγούμενες και τωρινές δημοτικές αρχές
δήμου μας …τρέχει!
Δεν έχω σκοπό να αναφερθώ στα ίδια που και οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, κ. Μίχας, κα.
Παντελάκη και κ. Καρδαράς ανέφεραν, για τον
απλό λόγο ότι είναι ήδη γνωστά. Θέλω να σταθώ αυτή τη φορά σε άλλο σημείο που
το ανέφερα στην απάντηση μου προς το γραφείο τύπου του δημάρχου.
Να δεχτούμε ότι θα δωρίσουμε (!!!) ή θα εκποιήσουμε (γιατί αυτό θα γίνει)
(!!!) τον πεπαλαιωμένο (!) στόλο (οκταετίας – πενταετίας) κατά τα λεγόμενα του
δημάρχου και θα τον ανανεώσουμε με καινούργιο πιο σύγχρονο, αυτό θα στοιχήσει στο δήμο και τους δημότες
περίπου 4.000.000 – 4.500.000ευρώ.
Γιατί λοιπόν πρέπει να χρεώσουμε στο
δήμο και στους δημότες άλλα 3.500.000 ευρώ περίπου για την συντήρηση και
επισκευή από την προμηθεύτρια εταιρεία των ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ οχημάτων ??? όταν όλες οι αγορές οχημάτων πρέπει να καλύπτονται από εγγύηση καλής λειτουργίας για τα πρώτα χρόνια, όταν τα οχήματα
που είναι καινούργια δεν παρουσιάζουν προβλήματα και όταν
υπάρχει οργανωμένη υπηρεσία του Δήμου που μπορεί να αναλάβει αυτή την εργασία
???
Γνωρίζεται ότι ο ιδιώτης που θα του
αναθέσετε την εργασία θα αποδίδει όλες τις βλάβες που θα παρουσιάζονται, πέραν
της συντηρήσεως, σε λάθος χειρισμό του οδηγού και θα τις χρεώνει έξτρα στο δήμο
με αποτέλεσμα να υπερβεί κατά πολύ το αρχικό
ποσό των 3.500.000 ευρώ??? Οι τριακόσιες και πλέον εργασίες
επισκευής (βλάβες) που εκτελούν
μηνιαίως οι εργαζόμενοι του συνεργείου σήμερα για να κινούνται τα οχήματα με
ασφάλεια, θα εκτελούνται δωρεάν από τον
ιδιώτη ???
Πιθανόν να είναι τα πράγματα και έτσι όπως τα παρουσιάζει ο δήμαρχος στο
θέμα των ανταλλακτικών, να μειώθηκε δηλαδή το ποσό που δαπανήθηκε (διατηρώ τις
επιφυλάξεις μου) για προμήθεια ανταλλακτικών τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά και πάλι λένε τη μισή αλήθεια, δεν αναφέρουν ότι λιγόστεψαν τα οχήματα ή ότι
αυξήθηκε κατακόρυφα το κόστος για
εργασίες σε εξωτερικά συνεργεία ιδιωτών, οι οποίοι φυσικά χρεώνουν και ανταλλακτικά και εργασίες,
αλλά οι δαπάνες αυτές υπάγονται σε άλλο κωδικό του προϋπολογισμού του Δήμου.
Και το αναφέρω αυτό, γιατί με μεγάλη
ευκολία τα τελευταία 2 χρόνια στέλνονται τα οχήματα για επισκευή σε ιδιώτες
ενώ μπορούν οι εργαζόμενοι του τμήματος να τα επισκευάσουν αν τους προμηθεύσεις
φυσικά τα ανάλογα ανταλλακτικά που χρειάζονται για την επισκευή.
Προφανώς και είναι σαφές ότι ο δήμαρχος θέλει να προλάβει την εποπτεία, διότι στο
πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, αναμένεται να δημιουργηθεί από το
υπουργείο Οικονομικών, εντός της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των
ΟΤΑ. Το Παρατηρητήριο θα παρακολουθεί μηνιαίως την εκτέλεση του προϋπολογισμού
σε όλους τους δήμους της χώρας.
Όπως προφανής είναι και η διάλυση που
επιχειρεί η δημοτική αρχή μέσω της απαξίωσης και μάλιστα άμεσα, του συνεργείου
επισκευής και συντήρησης, ώστε να δημιουργηθεί «αδιάσειστο» άλλοθι για την
ιδιωτικοποίηση, η οποία ιδιωτικοποίηση βέβαια θα πολλαπλασιάσει το σημερινό κόστος
επισκευής και συντήρησης των οχημάτων, που στη συνέχεια αυτό το κόστοςθα μετακυλήσει στις ήδη οικονομικά εξουθενωμένες πλάτες
των δημοτών. Ενώ οι εργαζόμενοι θα
υποχρεωθούν σε διαθεσιμότητα - απόλυση μέσω των αξιολογήσεων υπηρεσιών και
προσωπικού που προβλέπει το σφαγιαστικό μεσοπρόθεσμο που ψήφισε η τρικομματική
συγκυβέρνηση κατ’ επιβολή της τρόικα.
Μάλιστα σε μία αποστροφή του λόγου του
ο δήμαρχος παραδέχτηκε ότι θα γίνουν απολύσεις ότι και να ισχυρίζεται
επικοινωνιακά ο ίδιος. Συγκεκριμένα ανέφερε : […]. και όπως είπα στους Προέδρους των Συλλόγων εργαζομένων
και συμφωνήσαμε, ότι, εάν παρά τη
βούληση του Δημάρχου, με τρόπο αυτόματο, που ξεπερνά και δημοτικές αρχές,
τις διευθύνσεις κτλ υπάρχει καθεστώς
ημιδιαθεσιμότητας, αυτόματα θα τοποθετηθούν εντός του Δήμου, σε άλλες
θέσεις […], δεν παρέλειψε βέβαια να βαφτίσει και ο ίδιος το
κρέας – ψάρι κάνοντας λόγο για ημιδιαθεσιμότητες.(νέος όρος)
Επιεικώς αστείους αλλά με μεγάλη δόση
εμπαιγμού και καθησυχασμού προς τους εργαζόμενους μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει
αυτούς τους ισχυρισμούς του δημάρχου για τις
απολύσεις που φέρνει το 3ο
μνημόνιο μαζί με την διάλυση ουσιαστικά της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι εργαζόμενοι της τοπικής
αυτοδιοίκησης έχουμε επίγνωση της εξαθλιωτικής κατάστασης που μας επιβάλλει η μνημονιακή πολιτική της συγκυβέρνησης και αυτών που την υπηρετούν και μέσα από τους αγώνες που
έχουμε ξεκινήσει θα την ανατρέψουμε ακυρώνοντας στην πράξη τους αντεργατικούς νόμους
του μνημονίου που φέρνουν την ακόμα μεγαλύτερη φτωχοποίηση των εργαζομένων και
του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας.
Όπως και η πειραϊκή κοινωνία και οι δημότες καταλαβαίνουν απόλυτα ότι τα
8.000.000 ευρώ της προμήθειας μαζί με το υπόλοιπο χρέος των 130.000.000 ευρώ
του δήμου θα βαρύνουν τους ίδιους, γιατί ξέρουν πλέον καλά ότι «τα λεφτά είναι … πολλά» !!!
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΚΙΤΑΚΟΣ
(ΔΕ Μηχανοστασιαρχών)
ΜΕΛΟΣ του ΓΕΝ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
της ΠΟΕ - ΟΤΑ