Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

προσφυγή της ΑΔΕΔΥ στο ΣτΕ για μνημόνιο 3 και διαθεσιμότητα

Δεν μπορεί να αποτελεί σημείο εφησυχασμού ή να πιστεύει κανένας ότι η λύση για την φτωχοποίηση, την εξαθλίωση και την οριστική ακόμα εξόντωση, μέσω των απολύσεων,  των εργαζόμενων  από την εφαρμογή των βάρβαρων μνημονίων και  των ανελέητων εφαρμοστικών νόμων μπορεί να έρθει μόνο με ένδικα μέσα,  τη στιγμή μάλιστα που η μνημονιακή συγκυβέρνηση λειτουργεί καθεστωτικά προκειμένου να φανεί φερέγγυα στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στο ξένο και εγχώριο κεφάλαιο.
 
Το εργατικό κίνημα  πρέπει να βγει από τη «νιρβάνα» που του επιβάλουν ηγεσίες συνδικαλιστικών οργάνων παρατρεχάμενες της συγκυβέρνησης που επιδιώκουν να το συντηρούν σε κατάσταση «λήθης», αποπροσανατολισμού και παγίωσης της σημερινής κατάστασης.
Δημοσίευμα από την aftodioikisi.gr
Αντισυνταγματικές ζητάει η ΑΔΕΔΥ να κριθούν οι τέσσερις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και δύο εγκύκλιοι του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις οποίες μεταξύ άλλων τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δημόσιοι υπάλληλοι, με προσφυγή που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η ΑΔΕΔΥ κατέθεσε προσφυγή 77 σελίδων στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, ενώ στρέφεται κατά του υπουργού Οικονομικών, ως εκπροσώπου του ελληνικού δημοσίου.

Ειδικότερα, η συνδικαλιστική οργάνωση υποστηρίζει ότι από την εφαρμογή του Μνημονίου ΙΙΙ και των άλλων προσβαλλόμενων νομοθετημάτων που ακολούθησαν (ΠΝΠ, κ.λπ.), πολλαπλώς παραβιάζονται τα άρθρα 2, 4, 5, 6, 20, 22, 25, 26, 28, 44, 74,103 και 116 του Συντάγματος.

Η οργάνωση δίνει βαρύτητα στις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, καθώς από την ημέρα δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως έχει παρέλθει το διάστημα των 40 ημερών, εντός του οποίου ρητά προβλέπεται στο Σύνταγμα ότι πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή νόμος που να τις κυρώνει, με αποτέλεσμα αυτές να είναι πλέον άκυρες.

Εξάλλου, επισημαίνεται ότι οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκδόθηκαν χωρίς τις προβλεπόμενες συνταγματικές προβλέψεις (άρθρο 26), δηλαδή, χωρίς να συντρέχουν έκτατες περιστάσεις ή να υπάρχει εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη για την έκδοσή τους.

Το περιεχόμενο των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου έπρεπε να «περάσει» από τη Βουλή, σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, καθώς έτσι αφαιρείται η νομοθετική εξουσία από το Κοινοβούλιο.

Αναφορικά με τη διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, υπογραμμίζεται ότι αυτή παραβιάζει τα άρθρα 2 (προστασία της αξίας του ανθρώπου), 4 (ισότητα των πολιτών) και 5 (δικαίωμα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας), ενώ στερεί από τους δημοσίους υπαλλήλους τα απολύτως αναγκαία μέσα βιοπορισμού, τη στιγμή μάλιστα που ήδη έχουν υποστεί περικοπές στις αποδοχές τους από το 2010, οι οποίες συνολικά ανέρχονται στο 40%.

Τέλος, η 3η «Μνημονιακή» νομοθεσία, προσκρούει, ακόμη, στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, το οποίο προστατεύει την περιουσία, στην έννοια της οποίας περιλαμβάνεται και ο μισθός, ενώ επίσης προσκρούει σε πλειάδα ευρωπαϊκών βασικών νομοθετημάτων.