Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Με εντολή Σαμαρά Ξεπουλιέται 100% το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ)

...μετά και από νέες αποικιακές παραχωρήσεις στην Cosco

Iskra: ΖΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΩΤΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ


Ανοιξε ο δρόμος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), έπειτα και από τη νέα αποικιακή συμφωνία φιλικού διακανονισμού που επιτεύχθηκε, χθες, μεταξύ του Οργανισμού και της Cosco-ΣΕΠ και αναμένεται να ανακοινωθεί την Παρασκευή.
Η δρομολόγηση της πώλησης και μάλιστα στο 100% του ΟΛΠ αντιπροσωπεύει μια μεγάλη οικονομική άλωση όλου του Πειραιά και δορυφοροποίησή του στα ιδιωτικά και κινεζικά συμφέροντα που θα ελέγχουν την καρδιά του Πειραιά την οποία αντιπροσωπεύει το λιμάνι του.
  
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα Ναυτεμπορική, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, βλέποντας τη δυστοκία στη λήψη αποφάσεων που εμφανίζει το ΤΑΙΠΕΔ, έδωσε εντολή στο υπουργείο Ναυτιλίας να αναλάβει δράση και να ετοιμάσει άμεσα το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, μέσω της πώλησης μετοχών.
 
Ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο δεν αποκλείεται να ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες και αφού λάβει την τελική έγκριση του Μεγάρου Μαξίμου.
 
Ήδη, στο υπουργείο Ναυτιλίας εργάζονται πυρετωδώς σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και το Μέγαρο Μαξίμου, ώστε ίσως και σήμερα το χρονοδιάγραμμα να είναι έτοιμο.
 
Ο κύβος για την πώληση μετοχών ερρίφθη και, όπως τονίζουν από το υπουργείο Ναυτιλίας, άλλες απόψεις -εννοώντας του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη για παραχώρηση αντί πώληση μετοχών- είναι μεν σεβαστές, ωστόσο δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας.
 
Παράλληλα, οι ίδιες πηγές σημειώνουν με νόημα ότι, απέναντι στο «πακέτο» της Cosco (φιλικός διακανονισμός), η κυβέρνηση «αντιπρότεινε» το δικό της «πακέτο», που προβλέπει να «τρέχει» παράλληλα με τη συμφωνία φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ-Cosco η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί το ενδιαφέρον των Κινέζων για το όλο εγχείρημα.
 
Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία με τη ΣΕΠ, έχει να κάνει με την επέκταση του τρίτου προβλήτα στο δυτικό τμήμα του λιμανιού, συνολικής επένδυσης 224 εκατ. ευρώ, που είχε συμφωνηθεί σε πολιτικό επίπεδο μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της κινεζικής ηγεσίας.

Θ. Δρίτσας για συμφωνία ΟΛΠ και Cosco: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες


Δήλωση του βουλευτή Α' Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνου ΕΕΚΕ Ναυτιλίας και Αιγαίου του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα για τη σημερινή(30/8/2013) συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ Α.Ε (COSCO)

Αναφορικά με την ανακοίνωση τύπου με την οποία δόθηκε στη δημοσιότητα το πρακτικό συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ A.E. με τίτλο «Πρακτικό Συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. για νέες επενδύσεις στο Εμπορικό Λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκ. ευρώ» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Το «Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής (!) Διευθέτησης» που ανακοίνωσαν πριν από λίγο η ΟΛΠ ΑΕ και η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) επιχειρεί να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία. 

Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η COSCO εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά. Η νέα επένδυση της COSCO όπως και η παλιά ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Είναι δε πλέον προφανής η μονοπωλιακού χαρακτήρα εκμετάλλευση του εμπορικού λιμένα Πειραιά.

Αν κάτι τέλος επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά είναι οι τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει το λιμάνι του Πειραιά ως πύλη διαμετακομιστικού εμπορίου προς την Ευρώπη, δυνατότητα που υπό δημόσιο έλεγχο θα μπορούσε να προσφέρει πραγματικά οφέλη στη χώρα μας και στον ελληνικό λαό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες και πολύ πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες θα δώσουμε αναλυτικότερη τεκμηρίωση. Έτσι κι αλλιώς όμως, πρόκειται για νέα σύμβαση και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση»

Πηγή : iskra - left.gr