Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Τεμαχίζουν την υπηρεσία της καθαριότητας για να τη δώσουν κομμάτι – κομμάτι στους εργολάβους

Με αφορμή το «προηγούμενο» που άνοιξε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ. Καμίνης, χωρίς να είναι ο πρώτος, με την ιδιωτικοποίηση του τμήματος επισκευής και συντήρησης των οχημάτων – μηχανημάτων της διεύθυνσης καθαριότητας του δήμου που επιχειρεί και μάλιστα με πολύ ακριβό αντίτιμο (23.700.000 ευρώ περίπου), διαπιστώνουμε πως και άλλοι δήμαρχοι είτε μερικώς ή εξολοκλήρου προωθούν τη λύση των εργολάβων για την τακτική συντήρηση και επισκευή των οχημάτων, εξυπηρετώντας καθαρά τα συμφέροντα των εργολάβων.

Στον Καλλικρατικό δήμο Νικαίας – Αγ. Ιωάννου Ρέντη που είναι σαφώς μικρότερης κλίμακας από τον δήμο της Αθήνας, έχει πολύ λιγότερα οχήματα στην κατοχή του και για λιγότερα έτη σύμβασης,  ο δήμαρχος κ. Ιωακειμίδης έχει προκηρύξει διαγωνισμό για ένα έτος (2014) ή μέχρι εξαντλήσεως του ποσού των 360.000 ευρώ όπως αναγράφεται στη μελέτη, για την τακτική συντήρηση και επισκευή όλων των οχημάτων του δήμου.

Η δικαιολογία και το «άλλοθι» των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τις κινήσεις αυτές είναι «στερεότυπη», «δεν έχουμε προσωπικό και η κυβέρνηση απαγορεύει τις προσλήψεις» ισχυρίζονται, παρά του γεγονότος και χωρίς αυτό να αποτελεί μόνιμη και σταθερή λύση, ότι ακόμα και στα μνημονιακά χρόνια στις υπηρεσίες με ανταποδοτικό χαρακτήρα επιτρέπονται οι προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου, στην συγκεκριμένη υπηρεσία όμως δεν έχουν προσλάβει ούτε έναν εργαζόμενο.

Σαφώς κρύβονται πίσω από τους μνημονιακούς νόμους απαλλάσσοντας τους εαυτούς τους από τις ευθύνες των πράξεων τους και παράλληλα στηρίζουν με τη στάση τους την κυβέρνηση. Η πλειοψηφία των δημάρχων που στηρίζουν την βάρβαρη και καταστροφική για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, πολιτική της κυβέρνησης, απαξιώνουν τις υπηρεσίες και τους εργαζόμενους με σκοπό την εξαργύρωση των μνημονιακών επιταγών της τρόικα, που θέλουν διάλυση υπηρεσιών, απολύσεις εργαζομένων και εκχώρηση των αρμοδιοτήτων στους εργολάβους.

Το γεγονός ότι όλες τις αναθέσεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο, της συντήρησης και επισκευής, καθώς και της προμήθειας οχημάτων τις παίρνει ο ίδιος εργολάβος μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς, ΕΣΔΝΑ κ.α);

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει και δεν θα πέσουν στην παγίδα της συγκυβέρνησης και της πλειοψηφίας των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που γνωρίζοντας την δυναμική του κλάδου των εργαζομένων, επιχειρούν να τεμαχίσουν την υπηρεσία της καθαριότητας των δήμων και να την ξεπουλήσουν κομμάτι – κομμάτι στους ιδιώτες, «ποντάροντας» στον κοινωνικό αυτοματισμό. 

Η μερική ή ολική ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών που οδηγούν σε απολύσεις εργαζομένων και σε νέα χαράτσια τους δημότες που θα επωμιστούν το κόστος, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο αποσπασματικά ή επιλεκτικά, χρειάζεται ενιαία αντιμετώπιση από την ΠΟΕ-ΟΤΑ και το σύνολο του κλάδου των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για να μπει φραγμός στα σχέδια της κυβέρνησης και της πλειοψηφίας των αιρετών που την στηρίζουν.
 
            Ιανουάριος 2014                                           Α.Σ.Κ. – Ο.Τ.Α

Η ανακοίνωση της Α.Σ.Κ. - Ο.Τ.Α ΕΔΩ