Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021

Τα ΚΕΠ δεν είναι φαστφουντάδικα, οι πολίτες δεν είναι πελάτες.


 

Ανακοίνωση της ΔΑΣ-ΟΤΑ για την μετατροπή των ΚΕΠ σε φαστφουντάδικα και σούπερ μάρκετ και τους πολίτες που εξυπηρετούν σε πελάτες, με την τοποθέτηση συσκευών «μέτρησης ικανοποίησης των πολιτών» σε 50 ΚΕΠ της Αττικής. Όπως και για την ιδιωτικοποίηση των ΚΕΠ που επιχειρεί η κυβέρνηση αναθέτοντας σε ιδιώτη βασικές λειτουργίες τους.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της ΔΑΣ-ΟΤΑ αναφέρει:

Συνεχίζοντας το αντεργατικό της παραλήρημα, ακολουθώντας πιστά τις προσταγές της Ε.Ε και του κεφαλαίου και αξιοποιώντας την πανδημία ως ευκαιρία, η κυβέρνηση επέβαλε ένα νέο μέτρο παρακολούθησης - αξιολόγησης των εργαζομένων στα ΚΕΠ.

Εντελώς αυθαίρετα και αιφνιδιαστικά το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης, με την συμβολή ιδιωτικής εταιρείας, προχώρησε στην τοποθέτηση συσκευών «μέτρησης ικανοποίησης των πολιτών» σε 50 ΚΕΠ της Αττικής για 6 μήνες.


 

Χωρίς εξηγήσεις και διευκρινήσεις για την συλλογή, επεξεργασία και διαχείριση των δεδομένων των συσκευών  «μέτρησης ικανοποίησης των πολιτών» , το υπουργείο επινοεί νέο τρόπο αξιολόγησης της λειτουργίας των ΚΕΠ επιχειρώντας να φέρει τους εργαζόμενους αντιμέτωπους με τους πολίτες.

Αντί η κυβέρνηση να ενισχύσει την υπηρεσία των ΚΕΠ, που ακόμα και στην δύσκολη περίοδο της πανδημίας με το φιλότιμο των λιγοστών εργαζομένων που έχουν απομείνει καλύπτει τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και να προχωρήσει, σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού προκειμένου να καλυφτούν τα μεγάλα κενά που υπάρχουν, σε προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού και σε αναβάθμιση των  κτηριακών  υποδομών, επινοεί νέους τρόπους εφαρμογής κοινωνικού αυτοματισμού βάζοντας τους πολίτες, δήθεν, να αξιολογήσουν τις απαξιωμένες από την ίδια την κυβέρνηση, υπηρεσίες.

Οι αντεργατικές «εκπλήξεις» της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους των ΚΕΠ καθώς και τα πλούσια «δωράκια» στους επιχειρηματικούς ομίλους δεν σταματάει στην ιδιωτική εταιρεία που θα προμηθεύσει – διαχειρίζεται και επεξεργάζεται τα στοιχεία που θα συλλέγονται στις συσκευές «μέτρησης ικανοποίησης των πολιτών», όπως ομοίως πράττει η εταιρεία σε μεγάλες αλυσίδες φαστφουντάδικων, εμπορικών κέντρων και άλλων μεγάλων εργασιακών χώρων και χρησιμοποιούνται από την εργοδοσία για να στραγγίζουν τον ιδρώτα των εργαζόμενων.

25.000.000 ευρώ ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση σε ιδιωτική εταιρεία – «ανάδοχο» για την παροχή υπηρεσιών ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και ενημέρωσης, με στόχο τη σταδιακή μετάβαση εξυπηρέτησης πολιτών από τη φυσική παρουσία στα ΚΕΠ προς τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από την εθνική πύλη gov.gr, μέσω της ενίσχυσης παραγωγικής λειτουργίας των ΚΕΠ.

Πίσω όμως από αυτόν τον τεχνοκρατικό στόχο, κρύβεται η ιδιωτικοποίηση των ΚΕΠ, ίσως και το οριστικό «λουκέτο» τους όταν επιτευχθεί ο στόχος, εφόσον σύμφωνα με την πρόσκληση μεταξύ πολλών άλλων ο «ανάδοχος» θα πρέπει να αναζητήσει και να επιλέξει το κατάλληλο προσωπικό για τη στελέχωση των ΚΕΠ, να εκπαιδεύσει το προσωπικό για την παραγωγική λειτουργία των ΚΕΠ, να αναλάβει τις διαδικασίες ενσωμάτωσης του προσωπικού αυτού στην καθημερινή λειτουργία των ΚΕΠ καθώς και της υποστήριξης πολιτών στην ηλεκτρονική διεκπεραίωση αιτημάτων τους.

Ο μόνος στόχος όμως που είναι εντελώς ξεκάθαρος, είναι η κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων που έχουν απομείνει στους εργαζόμενους. Η δημιουργία του μικρού και ευέλικτου επιτελικού κράτους με λιγοστούς κακοπληρωμένους και χωρίς δικαιώματα εργαζόμενους και περισσότερα οικονομικά βάρη στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας, είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Τα Σωματεία των Δήμων μαζί με τους εργαζόμενους των ΚΕΠ πρέπει να μπουν εμπόδιο σε αυτό το κρεσέντο εκχώρησης σε ιδιωτικά συμφέροντα όλων των υπηρεσιών των Δήμων.

                        ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΚΕΠ

                       ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

                                    ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Αθήνα, 12/3/2021