Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

ΣΟΜΕΔΠ: «Πάμε κι όπου βγει, κύριε δήμαρχε;»


 

Ο λόγος για τα παλαιάς τεχνολογίας λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας του Δήμου Πειραιά με ημερομηνία έκδοσης άδειας πρώτης κυκλοφορίας το 1992!!!

Η νομοθεσία αρθ.119 του Ν. 4070/2012 ορίζει ότι «Μετά τη συμπλήρωση είκοσι επτά (27) ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, αυτά αποσύρονται υποχρεωτικά από την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου».

Τα λεωφορεία αυτά τα χρησιμοποιεί ακόμα η δημοτική αρχή για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της δημοτικής συγκοινωνίας εκτελώντας καθημερινά δρομολόγια.

Τα λεωφορεία αυτά που η ηλικία τους έχει ξεπεράσει τα 30 χρόνια και καθημερινά μεταφέρουν δημότες και εργαζόμενους υπηρεσιών του δήμου Πειραιά, όπως τους μουσικούς της φιλαρμονικής του δήμου, δεν είναι λίγες οι φορές που εμφανίζουν βλάβες λόγω της παλαιότητας τους αλλά και της μη ύπαρξης γνήσιων ανταλλακτικών, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του οδηγού, των επιβατών και των διερχομένων οχημάτων και πεζών.

Την Τετάρτη 8 Μάρτη 2023, ημέρα απεργίας σε όλα τα ΜΜΜ, το λεωφορείο ΔΠ 201, που εκτελούσε δρομολόγιο της γραμμής της δημοτικής συγκοινωνίας,  παρουσίασε βλάβη στο σύστημα εκκίνησης – μίζα – η οποία υπερθερμάνθηκε δημιουργώντας έντονους καπνούς που εισχώρησαν και στο εσωτερικό του λεωφορείου δημιουργώντας αποπνικτικές συνθήκες θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες και την οδηγό. Η εμπειρία και η ψυχραιμία της οδηγού ήταν αυτή που έβγαλαν τους επιβάτες από την δύσκολη θέση σε ασφαλές σημείο παρά του γεγονότος ότι και η μία από τις δύο πόρτες του λεωφορείου παρουσίασε βλάβη και δεν άνοιγε. Πρόσφατα το ίδιο λεωφορείο κατά την ώρα δρομολογίου είχε παρουσιάσει βλάβη στο σύστημα επιτάχυνσης – γκάζι – εξίσου σοβαρή βλάβη για την ασφάλεια οδηγού, επιβατών, διερχόμενων οχημάτων και πεζών.

Κάτω από το βάρος της ανείπωτης τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή δεκάδων παιδιών και εργαζομένων στα Τέμπη και που καθημερινά αποδεικνύεται ότι δεν ήταν δυστύχημα αλλά έγκλημα προδιαγεγραμμένο με διαχρονικές τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, δεν μπορεί συνεχίζεται η ζωή και η ασφάλεια των εργαζομένων και του λαού να αντιμετωπίζεται ως κόστος που μπορεί να αποφευχθεί. Ούτε βέβαια και η ασφάλεια των εργαζομένων και των δημοτών να γίνεται θυσία στο βωμό του χτισίματος του επικοινωνιακού προφίλ της κάθε δημοτικής αρχής.

Ζητάμε από την δημοτική αρχή Πειραιά: 

Να αποσύρει από την κυκλοφορία όλα τα λεωφορεία παλαιάς τεχνολογίας που έχουν ξεπεράσει το όριο ηλικίας των 27 ετών που θέτει και η νομοθεσία.

Να εξασφαλίσει στους εργαζόμενους της καθαριότητας την μη διέλευση οχημάτων κατά την ώρα της αποκομιδή αποβλήτων και καθαρισμό των λαϊκών αγορών.

Να σταματήσει η αυθαίρετη και εκτός σύμβασης εργασίας, μετατροπή των εργατών σε οδηγούς. 

Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.

Να δοθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας σε όλους τους δικαιούχους εργαζόμενους.

Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν με την πολιτική που γεννά εργατικά εγκλήματα, να μας προσθέσουν στη μαύρη λίστα των 64 νεκρών και των εκατοντάδων σακατεμένων που μετρά ο κλάδος μας την τελευταία οκταετία.

Το «πάμε κι όπου βγει» δε βγαίνει πουθενά, μόνο τραγωδίες το σύστημα γεννά.