Θλιβερή θα χαρακτηρίζαμε με μα λέξη την απάντηση του δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, σχετικά με το έγγραφο (με αρ. πρωτ. 15433/14-3-2023) και όχι ανακοίνωση, όπως το χαρακτήρισε στους δημοτικούς συμβούλους, όπου το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά (ΣΟΜΕΔΠ) είχε αποστείλει στον ίδιον, επισημαίνοντας την επικινδυνότητα λόγω παλαιότητας των λεωφορείων της δημοτικής συγκοινωνίας, για την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών που χρησιμοποιούν το μέσο.
Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης χωρίς να έχει αποστείλει στο Σωματείο καμία απάντηση, κατά τη συνήθης τακτική του, επέλεξε το δημοτικό συμβούλιο να το πράξει, υποστηρίζοντας ότι οι άδειες των παλαιών λεωφορείων λήγουν τον Δεκέμβριο 2023.
Άσχετα με τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές που απάντησαν «αντ’ αυτού» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλήθεια θεωρεί ο κ. δήμαρχος ότι το ΣΟΜΕΔΠ δεν γνώριζε την απόφαση 408948/ 22-12-2022 του τότε Υπουργού Υποδομών - Μεταφορών κ. Αχ. Καραμανλή όπου για ακόμη μία φορά δίνει παράταση στο όριο ηλικίας κυκλοφορίας των παλαιών λεωφορείων, «Λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρετικά δύσκολες οικονομικές συνθήκες, αναστέλλεται, κατ’ εξαίρεση, έως την 31.12.2023, η ισχύς του ορίου ηλικίας κυκλοφορίας για τα οχήματα των παρακάτω κατηγοριών: …..»;
Δεν το νομίζουμε, γιατί έχουμε αποδείξει πολλές φορές ότι δεν είμαστε «αδιάβαστοι». Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που δεν δέχεται συνάντηση με το ΣΟΜΕΔΠ.
Αυτό που απέδειξε το έγκλημα των Τεμπών και στοίχισε τη ζωή δεκάδων ανθρώπων, των περισσότερων παιδιών και εργαζομένων, ότι η τηλεμετρία υπήρχε μόνο στα χαρτιά, αυτό ακριβώς παραδέχθηκε και ο δήμαρχος Πειραιά, ότι η καταλληλότητα των γερασμένων 30ετίας λεωφορείων υπάρχει μόνο στα χαρτιά και στην υπουργική απόφαση της κυβέρνησης, γιατί η πραγματικότητα είναι άλλη.
Ξεκάθαρα η δημοτική αρχή Πειραιά εφαρμόζει την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ που γεννά εγκλήματα, βάζοντας το κέρδος πάνω από τη ζωή των εργαζομένων και του λαού, βάζοντας την υγεία και την ασφάλεια εργαζομένων και λαού στο ζύγι κόστους – οφέλους.
Ας ενημερώσει ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης τους εργαζόμενους και τους δημότες που κάνουν χρήση της δημοτικής συγκοινωνίας για την πραγματική κατάσταση των λεωφορείων και ας τους εξηγήσει ότι «καλύπτονται» από την πολλοστή παράταση που έχει δώσει η κυβέρνηση εξυπηρετώντας τα ιδιωτικά συμφέροντα, προκειμένου να μην αναγκάσει τους επιχειρηματίες να μπουν στο έξοδο της αντικατάστασης τους λόγω παλαιότητας.
Για να προλάβουμε τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές, που εύκολα θα γίνουν «γραφεία τύπου» δημάρχου για να δικαιολογήσουν και το «μισθό» τους, δεν λέμε ότι η δημοτική αρχή κερδίζει οικονομικά από την παράταση αλλά και η ψηφοθηρική εκμετάλλευση της παράτασης για την ωραιοποίηση του κοινωνικού προσώπου της μπροστά στις εκλογές του Οκτωβρίου 2023, ΚΕΡΔΟΣ είναι για τους ίδιους.
Εμείς του απαντάμε: η ΖΩΗ των εργαζομένων και του λαού είναι ΠΑΝΩ από τα ΚΕΡΔΗ τους.
Πριν συμβεί κανένα δυσάρεστο γεγονός, που απευχόμαστε να συμβεί, η δημοτική αρχή να αποσύρει όλα τα παλαιά λεωφορεία από την κυκλοφορία.
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΔΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ