Προϋπόθεση για την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας είναι η παροχή εργασίας με ειδικότητα που δικαιολογεί την καταβολή του, όταν για τη συγκεκριμένη ειδικότητα δεν προσδιορίζεται ειδικότερα ο τόπος παροχής της εργασίας, όπως π.χ. για τον οδηγό ορισμένου τύπου φορτηγού αυτοκινήτου.
Περαιτέρω, σε περίπτωση νόμιμης ανάθεσης σε δημοτικό υπάλληλο καθηκόντων άλλου κλάδου από αυτόν για τον οποίο προσλήφθηκε, σύμφωνα με το άρθρο 35 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., ο υπάλληλος θεωρείται ότι παρέχει εργασία με την ειδικότητα που καθορίζεται, για τα καθήκοντα που του ανατέθηκαν προσωρινά, από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου. Ως εκ τούτου, κατά τη διάρκεια της προσωρινής αυτής ανάθεσης και εφόσον εργάζεται με ειδικότητα που δικαιολογεί την καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, ο υπάλληλος δικαιούται την καταβολή του επιδόματος αυτού. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 195/2014)
Προληπτικός έλεγχος δαπανών. Επιστροφή περικοπής επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
α) Δεν εξαιρούνται κατ’ αρχήν του προληπτικού ελέγχου νομιμότητος, καταβολές προς τους μισθωτούς των Δήμων οι οποίες δεν συνδέονται με την τακτική μισθοδοσία τους, αλλά εντέλλονται ως κεφάλαιο, αφορούν δεδουλευμένες αξιώσεις των εργαζομένων και ισοδυναμούν με de facto αναγνώριση εκ μέρους του οικείου φορέως των σχετικών απαιτήσεων, εφόσον γι’ αυτές δεν υφίσταται ειδικός λόγος εξαιρέσεώς τους από τον έλεγχο, εξ επόψεως δημοσιονομικής βαρύτητος, οι δαπάνες δε αυτές υπάγονται σε προληπτικό έλεγχο στον βαθμό που υπερβαίνουν το ποσοτικό κατώφλι των 5.000 ευρώ, που ισχύει ως γενικό όριο υπαγωγής στον έλεγχο των δαπανών των ΟΤΑ α΄ βαθμού.
β) Νομίμως καταβάλλεται στους φερομένους ως δικαιούχους η περικοπείσα αναλογία του επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας για το χρονικό διάστημα από 1.1.2010 έως 31.10.2011, διότι συμφώνως προς το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 3833/2010 και το άρθρο τρίτο παρ. 3 του ν. 3845/2010, οι περικοπές αυτές δεν ισχύουν ως προς το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας για τους μισθωτούς με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στους οποίους δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3205/2003. Επομένως, δεν ισχύουν ούτε για τους φερομένους ως δικαιούχους, των οποίων το μισθολογικό καθεστώς και η καταβολή του επίμαχου επιδόματος διείπετο, κατά το κρίσιμο διάστημα από την ΣΣΕ της ΠΟΕ-ΟΤΑ έτους 2010, από 1.1.2010 έως 18.9.2011, βάσει του άρθρου 23 αυτής και του άρθρου 9 παρ. 4 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο ν. 1876/1990 και από 19.9.2011 έως 31.10.2011, από τους ίδιους όρους ως ενσωματωθέντες στις ατομικές συμβάσεις εργασίας τους, βάσει του άρθρου 9 παρ. 5 του ν. 1876/1990. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 270/2014).
Πηγή: dimosnet.gr