Ο προσχηματικός επανέλεγχος της μετατροπής των συμβάσεων από ορισμένου χρόνου και έργου σε αορίστου χρόνου που σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου φτάνει σε βάθος 20ετίας, επαναπροσδιορίζοντας τα κριτήρια μετατροπής αυτών των συμβάσεων, είναι προφανές ότι επιχειρείται να εφαρμοστεί για να βρεθούν άμεσα εργαζόμενοι που θα τεθούν σε απόλυση μέχρι το τέλος του έτους και θα συμπληρώσουν τη λίστα των 6.500 απολυμένων που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση στους δανειστές.
Τονίζουμε ότι, όλες οι μετατροπές των συμβάσεων υποβλήθηκαν σε έλεγχο από την ανεξάρτητη αρχή ΑΣΕΠ, που σήμερα αυτή η ανεξάρτητη αρχή καλείται από την κυβέρνηση να ακυρώσει τις αποφάσεις που είχε λάβει τότε.
Η μετατροπή των συμβάσεων πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης νόμων, προεδρικών διαταγμάτων, δικαστικών αποφάσεων και εφαρμογής στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (70 του 1999), σύμφωνα με την οποία ήταν παράνομη η πρακτική να καλύπτονται οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δημοσίου με συμβασιούχους ορισμένου χρόνου, των οποίων οι συμβάσεις ανανεώνονταν διαρκώς. Για αυτήν ακριβώς την πρακτική το ελληνικό Δημόσιο καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αποτέλεσμα να κληθεί να πληρώσει πρόστιμο.
Αλλά πρωτίστως η μετατροπή των συμβάσεων πραγματοποιήθηκε μέσα από τους διαχρονικούς και επίπονους αγώνες των εργαζομένων και του συνδικαλιστικού κινήματος για μόνιμη και σταθερή εργασία, αίτημα που ποτέ δεν σταμάτησε να είναι επίκαιρο, πόσο μάλλον σήμερα που προωθούνται νέα μοντέλα ελαστικών εργασιακών σχέσεων που αντικαθιστούν τη μόνιμη και σταθερή εργασία με μικρής διάρκειας, κακοπληρωμένης και χωρίς δικαιώματα.
Η συνδικαλιστική παράταξη ΑΣΚ/ΟΤΑ-ΜΕΤΑ στέκεται αλληλέγγυα στις ενέργειες των δημάρχων που αντιστέκονται και μάχονται για την ανατροπή της κυβέρνησης και των μνημονιακών πολιτικών. Γνωρίζουν οι δήμαρχοι όπως και οι εργαζόμενοι ότι ο προσχηματικός επανέλεγχος δεν γίνεται για την εξυγίανση του δημόσιου τομέα όπως ευαγγελίζεται η κυβέρνηση αλλά στοχοποιεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση προκειμένου οι χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων να οδηγήσουν στην ερήμωση και στην τελική κατάργηση των υπηρεσιών της, προκειμένου να γίνουν βορά στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Θα είχε μεγάλη αξία να ακούσουμε και την άποψη επί αυτού του θέματος του πρ. Δημάρχου Πειραιά και νυν δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας της δημοτικής αρχής κ. Χρήστου Αγραπίδη, που ήταν δήμαρχος την περίοδο που εφαρμόστηκε το Π.Δ 164 (Παυλόπουλου) στο Δήμο Πειραιά, όπως και άλλων δημοτικών συμβούλων από την σημερινή δημοτική αρχή ή την αντιπολίτευση που εκείνη την περίοδο της εφαρμογής του Π.Δ ή και προγενέστερα υπήρξαν Αντιδήμαρχοι.
Βασίλης Γκιτάκος
Μέλος της Ε.Ε. της ΠΟΕ-ΟΤΑ