Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

Απολογία του προέδρου του ΣΟΜΕΔΠ για την νέα πειθαρχική δίωξη που του ασκήθηκε.

 


Θέμα: «Απάντηση στο έγγραφο με αρ. εμπ. πρωτ. 237/25-7-24»

Σε απάντηση του εγγράφου που μου αποστείλατε με αρ. εμπ. πρωτ. 237/ 25-7-2024 και παρέλαβα στις 27-8-2024, με το οποίο ισχυρίζεστε ότι βάση της με αρ. εμπ.πρωτ. 209/4-7-2024 αναφοράς του προϊσταμένου του Τμήματος Επισκευής και Συντήρησης Εξοπλισμού Οχημάτων και Μηχανημάτων Β.Κ. έχω υποπέσει σύμφωνα με το εδαφ.ε της παρ.1 του αρθ.107 του Ν.3528/2007 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το αρθ.6 του Ν.4325/2015, στο πειθαρχικό παράπτωμα της «αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπαλλήλους συμπεριφοράς εντός ή εκτός της υπηρεσίας», έχω να σας δηλώσω εμπρόθεσμα τα παρακάτω.

Αναφέρετε στο έγγραφό σας ότι : «είχες λογομαχία με τον μηχανικό Γ. Α. προσπαθώντας να επιβάλεις στους μηχανικούς να απέχουν το Σαββατοκύριακο 6/7/24 και 7/7/24 από την εργασία τους», ωστόσο δεν αναφέρετε πουθενά το μέσο, τον τρόπο ή το μέτρο επιβολής που χρησιμοποίησα και κάνει την πράξη μου επιλήψιμη. Προφανώς θα γνωρίζετε ότι ως εκλεγμένος από τους εργαζόμενους πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά είμαι υποχρεωμένος να ενημερώνω προφορικώς και εγγράφως τα μέλη του Σωματείου για τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου όπως και να περιφρουρώ τις κινητοποιήσεις που προκηρύσσονται από αυτό. Για οποιαδήποτε απορία που τυχόν έχετε στο θέμα των συνδικαλιστικών δράσεων και ελευθεριών σας παραπέμπω στον νόμο 1264/82. Συνεπώς ο όρος «επιβάλλεις» που χρησιμοποιήσατε στο έγγραφό σας είναι τουλάχιστον άστοχος και δεν υφίσταται κανένα πειθαρχικό παράπτωμα από την ενημέρωση μου προς τους συναδέλφους.

Στη συνέχεια του εγγράφου σας με κατηγορείτε αναφέροντας ότι : «είπες δείχνοντάς τον, αυτά να τα πεις σ’ αυτόν που δεν δουλεύει και παίρνει ώρες». Πράγματι, στην ενημερωτική συζήτηση που είχα με τον συνάδελφο Γ.Α. για το θέμα της αποχής από την υπερεργασία τέθηκε το ζήτημα από τον συνάδελφο ότι δεν θα πληρωθούν υπερωριακά όσοι συμμετάσχουν στην αποχή, πράγμα αυτονόητο. Σε αυτό το ζήτημα και αντιπαραθετικά είπα την παραπάνω φράση που αναφέρετε στο έγγραφο σας εκφράζοντας την πραγματικότητα που όλοι γνωρίζουν εντός αλλά και εκτός των «τειχών» του γκαράζ. Ότι στον συγκεκριμένο προϊστάμενο του Τμήματος Επισκευής και Συντήρησης Εξοπλισμού Οχημάτων και Μηχανημάτων Β.Κ. όπως και σε όλους τους προϊσταμένους της Διεύθυνσης και των τμημάτων της Καθαριότητας – Ανακύκλωσης, τους καταβάλλονται νυχτερινές προσαυξήσεις χωρίς να τις δουλεύουν.

Συνεπώς λοιπόν το να εκφράζεις μια πραγματικότητα δεν μπορεί να αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.

Σε άλλο σημείο του εγγράφου σας ισχυρίζεστε ότι : «πλησιάζοντας προς το μέρος του κουνούσες τα χέρια σου έντονα σε σημείο που αν δεν έκανε πίσω αρκετά βήματα θα τον κτυπούσες στο πρόσωπο». Είναι «ηλίου φαεινότερο» και παράλληλα τραγικό να προσπαθείτε να στοιχειοθετήσετε απόπειρα χειροδικίας σε ανώτερο συνάδελφο χρησιμοποιώντας ένα κατάφωρο ψέμα, ένα γεγονός που δεν τελέστηκε ποτέ. Άλλωστε στην 35ετή υπηρεσία μου στο Δήμο Πειραιά ποτέ δεν έχω χειροδικήσει ή κατηγορηθεί για κάτι παρόμοιο, σε όποιο σημείο «βρασμού» και αν με έχουν φέρει περιστάσεις και γεγονότα.

Παρακάτω στο έγγραφό σας αναφέρετε ότι «Ακολούθως κι ενώ ο Β.Κ. απομακρυνόταν από το χώρο για να μη δώσει συνέχεια στο συμβάν, απευθυνόμενος προς αυτόν του είπες, άντε καραγκιόζη». Η έκφραση «άντε καραγκιόζη» δεν συνάδει με την ιδιοσυγκρασία μου και ποτέ δεν έχω αποκαλέσει συνάδελφο μου έτσι. Αλλά ακόμα και αν υποθετικά θεωρήσουμε ότι ακούστηκε, πρέπει να αναρωτηθείτε, πως μπορεί να είναι σίγουρος κάποιος που έχει γυρίσει την πλάτη του και απομακρύνεται από το σημείο του γεγονότος,  χωρίς να έχει οπτική επαφή και ενώ στο σημείο έχουν παραμείνει οι υπόλοιποι παρευρισκόμενοι, να είναι σε θέση με σιγουριά να καταλογίσει σε κάποιον το τι ακούστηκε και μάλιστα αν ακούστηκε, ότι αφορούσε τον ίδιο.

Τέλος με κατηγορείτε στο έγγραφό σας αόριστα και αδικαιολόγητα ότι: «Σύμφωνα με την προαναφερόμενη αναφορά δεν είναι η πρώτη φορά που δέχεται από εσένα λεκτική επίθεση» χωρίς όμως να προσδιορίζεται το πότε έγινε αυτό και με ποιον τρόπο. Δεν μπορεί να στηριχθεί η  «λεκτική επίθεση» που μου προσάπτετε από το «Κατά το παρελθόν τον είχες αποκαλέσει παράνομο για την θέση που κατέχει» όπως αναφέρετε στη συνέχεια, καθώς η λέξη «παράνομος» δεν αποτελεί λεκτική επίθεση αλλά και κυρίως γιατί ποτέ δεν έχω αποκαλέσει τον ίδιον παράνομο. Έχω εκφράσει μόνο την άποψη ότι παράνομος ήταν ο διορισμός του ως αναπληρωτής προϊστάμενος του Τμήματος Επισκευής και Συντήρησης Εξοπλισμού Οχημάτων και Μηχανημάτων. Αυτό αποδεικνύεται αν ανατρέξετε στην ημερομηνία διορισμού και στον τρόπο που έγινε, καθώς δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα του άρθρου 100 του νόμου 3584/2007 όπως ίσχυε αλλά και ούτε ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Πειραιά δεν προέβλεπε τότε για τη θέση του προϊσταμένου υπάλληλο εκπαιδευτικής βαθμίδας ΔΕ, παρά μόνο ΠΕ και ΤΕ. Συνεπώς δικαιολογείται η άποψη μου ότι ο διορισμός έγινε κατά παράβλεψη του νόμου, κατά τα κοινώς λεγόμενα, παράνομα.

Τέλος αναφέρετε στο έγγραφό σας ότι «Παρόντες στο εν λόγω συμβάν ήταν οι μηχανοτεχνίτες Γ.Α, Π.Τ, Μ.Φ και Ε.Κ.». Συμφωνώ απολύτως ότι ήταν παρόντες οι προαναφερόμενοι συνάδελφοι όπως και πάρα πολλοί άλλοι συνάδελφοι – μέλη του Σωματείου, καθώς γινόταν ενημέρωση και συζήτηση για την κινητοποίηση της «Αποχής από την υπερεργασία» που είχε προκηρύξει νόμιμα το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών & Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά. Να διευκρινίσω ότι ο προϊστάμενος Β.Κ. περνούσε τυχαία από το σημείο που γινόταν η ενημέρωση και έκατσε για να ακούσει παρά του γεγονότος ότι δεν είναι μέλος του Σωματείου και το θέμα δεν τον αφορούσε, προφανώς για να εκμαιεύσει  πληροφορίες και αντιδράσεις εργαζομένων για την κινητοποίηση. Κατά την άποψη μου, επιλεκτικά δεν αναφέρετε στο έγγραφό σας αν οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι επιβεβαιώνουν και τα όσα αναφέρει ο προϊστάμενος του Τμήματος Επισκευής και Συντήρησης Εξοπλισμού Οχημάτων και Μηχανημάτων Β.Κ στην αναφορά του, γιατί όσους από τους παρευρισκόμενους ρώτησα προσωπικά για το συγκεκριμένο περιστατικό, αν και έχει περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, δήλωσαν ότι αυτά που αναφέρει ο Β.Κ. δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους που σας ανέφερα είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχω υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και ειδικότερα στο παράπτωμα του εδαφ.ε της παρ.1 του αρθ.107 του Ν.3528/2007 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το αρθ.6 του Ν.4325/2015, καθώς καμία πράξη μου ή λόγος μου δεν αποτέλεσε αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός της υπηρεσίας. Όπως εξάλλου αποδεικνύεται και από τον ατομικό μου φάκελο στα 35 συνεχόμενα χρόνια εργασίας μου στο Δήμο Πειραιά δεν έχω επιδείξει ποτέ τέτοιες ή παρόμοιες συμπεριφορές.  

Η πειθαρχική δίωξη που μου ασκείτε δεν έχει να κάνει με καμία προσωπική αντιδικία με τον προϊστάμενο του τμήματος που είμαι διορισμένος, όπως εμφανίζετε στο έγγραφό σας με θέμα «κλήση σε απολογία». Η πειθαρχική μου δίωξη έχει να κάνει ξεκάθαρα με την συνδικαλιστική δράση μου ως πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά που όπως ολοφάνερα φαίνεται, δεν ενοχλείται μόνο η Δημοτική Αρχή Πειραιά από την δράση και λειτουργία του Σωματείου και τη δράση των εκλεγμένων εκπροσώπων των εργαζομένων, ενοχλούνται και αυτοί που ασκούν διοίκηση.

Η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης που από κοινού επιχειρείται με την Δημοτική Αρχή Πειραιά αποδεικνύεται από  τη φάμπρικα πειθαρχικών διώξεων  που έχετε στήσει εναντίον εργαζομένων – μελών του Σωματείου και των εκλεγμένων μελών του διοικητικού συμβουλίου.

Ενώ όλοι οι εργαζόμενοι καθημερινά δίνουν κάτω από αντίξοες συνθήκες τις περισσότερες φορές τη μάχη για το μεροκάματο, ανταποκρινόμενοι πλήρως στις ανάγκες τις υπηρεσίας και κυρίως εξυπηρετώντας τις αυξημένες ανάγκες του λαού του Πειραιά στον τομέα της καθαριότητας, εσείς αν και από την θέση σας γνωρίζετε τα προβλήματα και τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτόν τον νευραλγικό και δύσκολο τομέα των υπηρεσιών του δήμου, με τα δεκάδες εργατικά ατυχήματα και τον πρόσφατο θάνατο συναδέλφου την ώρα της εργασίας του, επιδίδεστε σε «κυνηγητό» με πειθαρχικές διώξεις σε όσους υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους σαν εργαζόμενοι και διεκδικούν αυτά που δικαιούνται, μιας και για την υπηρεσία Καθαριότητας και την Δημοτική Αρχή Πειραιά δεν είναι αυτονόητα ότι τους ανήκουν.     

Δεν αποδέχομαι κανέναν ισχυρισμό από αυτούς που αναφέρετε στο έγγραφό σας οι οποίοι θίγουν την εργασιακή και συνδικαλιστική μου τιμή και αξιοπρέπεια. Χρέος μου είναι να συνεχίσω με την ίδια και ακόμη μεγαλύτερη αγωνιστικότητα και αποφασιστικότητα να υπερασπίζομαι τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εργαζομένων, που με τιμούν με την ψήφο τους.   

Βασίλειος Γκιτάκος

Μόνιμος Υπάλληλος Δήμου Πειραιά

ΔΕ/ Μηχανολόγων

δημοσίευσε ...