"Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που πέρασαν οι κυβερνήσεις και συγκυβερνήσεις, εκφραστές των ξένων και ντόπιων οικονομικών συμφερόντων, αρχής γενομένης από τις διατάξεις του "Καλλικράτη" , από την κατασκευή εργοστάσιων "μαμούθ" επεξεργασίας απορριμμάτων, αλλά μέχρι και την τελευταία (ν)τροπολογία που πέρασε το υπουργείο Εσωτερικών
για την μετατροπή των φορέων διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), σε συνδυασμό μάλιστα με την απαξίωση των υπηρεσιών των Δήμων μέσω της ουσιαστικής κατάργησης των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, άνοιξαν διάπλατα την πόρτα στην Ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας Καθαριότητας των Δήμων.
Συστηματικά πλέον και με διάφορες μορφές θα βλέπουμε από τις Δημοτικές Αρχές, ειδικά από αυτές που έχουν "ασπαστεί" τον νεοφιλελευθερισμό και ανήκουν στις μνημονιακές πολιτικές δυνάμεις, αναθέσεις αρμοδιοτήτων - έργων - leasing - σύσταση Α.Ε. με εργολάβους, πολλαπλασιάζοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της Καθαριότητας και καταργώντας τον Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα που μέχρι τώρα είχε. Τελικό αποτέλεσμα των Ιδιωτικοποιήσεων βέβαια θα είναι το υπέρογκο κέρδος των Ιδιωτικών Εταιρειών, η μετακύλιση του κόστους στους Δημότες μέσω της αύξησης των Δημοτικών Τελών και οι αθρόες απολύσεις των εργαζομένων στις υπηρεσίες Καθαριότητας των Δήμων.
Μόνη λύση και πραγματικός μονόδρομος είναι η δυναμική αντίδραση, των συνδικάτων, των εργαζομένων και της κοινωνίας, για ολική ανατροπή στα διαφαινόμενα σχέδια τους.
Ανατροπή που περνάει μέσα από την αλλαγή των συσχετισμών δυνάμεων στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και μέσα από με την ετυμηγορία του λαού στις κάλπες την 6η Μαΐου καταδικάζοντας τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, υπεύθυνες για την σημερινή μας εξαθλίωση." m.l.
ΔΑΣ Θεσ/νικης: Πολλαπλάσιο το κόστος επισκευής οχημάτων από ιδιώτες
"κλεμμένο" από : aftodioikisi.gr
Την προσπάθεια της σημερινής διοίκησης του Δ. Θεσ/νικης να
ιδιωτικοποιήσει πρώτα το μηχανουργείο και μετά την καθαριότητα
καταγγέλλει η ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία
(ΔΑΣ-Δυνάμεις ΠΑΜΕ Δ. Θεσσαλονίκης).
Μάλιστα, όπως τονίζει με την
απόφαση του δ.σ. στις 9.4 να προκηρύξει διαγωνισμό για να αναθέσει σε
ιδιωτική εταιρία τη συντήρηση, τις έκτακτες βλάβες και τον έλεγχο 71
απορριμματοφόρων και άλλων οχημάτων της υπηρεσίας καθαριότητας στην
ουσία ο δήμος θα πληρώσει πολλαπλάσια τη συντήρηση των οχημάτων.
Κι αυτό γιατί με την προμήθεια των απαραίτητων ανταλλακτικών κόστους
2.285 € το μηχανουργείο μπορεί να επισκευάσει τα απορριμματοφόρα, την
ώρα που «η ετήσια συντήρηση ενός απορριμματοφόρου προϋπολογίζεται σε
31.800 € !! και ότι ήδη έχουν στείλει σε ιδιωτικό συνεργείο χωρίς καμιά
διαδικασία 18 απορριμματοφόρα για επισκευή».
Σύμφωνα με τη ΔΑΣ «η διοίκηση εκβιάζει, λέγοντας ότι αν δεν
ιδιωτικοποιηθούν οι υπηρεσίες του μηχανουργείου θα ιδιωτικοποιηθεί η
υπηρεσία καθαριότητας. Πρόκειται για ψέμα γιατί είναι γνωστό ότι θέλουν
και θα προσπαθήσουν το επόμενο διάστημα να ιδιωτικοποιήσουν και την
υπηρεσία καθαριότητας. Άλλωστε και στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο
δήμαρχος δήλωσε ότι σε λίγο διάστημα θα έχουμε είσοδο ιδιωτών στην
υπηρεσία καθαριότητας και δεν είναι τυχαίο ότι στο ίδιο δ.σ.
αποφασίστηκε η ίδρυση ιδιωτικής εταιρίας με τίτλο «Θεσ/νίκη: Ανάπτυξη-
Ανακύκλωση- Απασχόληση» στην οποία θα μετέχουν ο δήμος Θεσ/νίκης, το
Επαγγελματικό Επιμελητήριο, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο και ιδιωτικές
εταιρίες», καταλήγει η ανακοίνωση της ΔΑΣ.