ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΦΟΡΟ-ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
H "NΕΟΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ" ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ!
Χωρίς ΦΠΑ οι «μπίζνες» για Cosco και Hewlett -Packard. Τροπολογία που διευκολύνει εμπορευματικές πολυεθνικές κατατέθηκε την Πέμπτη(28/2) στη Βουλή. Την ίδια ώρα, ο ΦΠΑ στο 23% πνίγει εκατομμύρια ανθρώπους, η κυβέρνηση παρακαλά την τρόικα να το μειώσει και υπογράφει αύριο (σήμερα) τη συμφωνία στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο βούλιαξαν 12,2% το 2012.
Την Παρασκευή 1 Μαρτίου υπογράφεται -παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά- η συμφωνία μεταξύ Cosco , Hewlett-Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μεταφορά εμπορευμάτων της HP από το λιμάνι του Πειραιά προς τις αγορές της Ευρώπης.
Διευκολύνσεις για τις ξένες επιχειρήσεις που εισάγουν εμπορεύματα στην Ελλάδα με στόχο την επανεξαγωγή τους σε άλλες χώρες- μέλη της ΕΕ και τρίτες χώρες, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Στην τροπολογία προβλέπεται ότι κατά την εισαγωγή των προϊόντων ο ΦΠΑ δεν θα καταβάλλεται αλλά θα βεβαιώνεται και θα «παρακολουθείται» έως τον τελικό προορισμό των συγκεκριμένων προϊόντων σε άλλες χώρες της ΕΕ ή τρίτες χώρες.
Ανάλογο
καθεστώς ισχύει σήμερα και σε άλλες χώρες- κέντρα διαμετακομιστικού
εμπορίου όπως η Γαλλία και η Ολλανδία.
Σημειώνεται ότι στις περιπτώσεις
αυτές ο συμψηφισμός του φόρου γίνεται σε μεταγενέστερο στάδιο.
Όταν έκλεισε η συμφωνία με τη Cosco -επί κυβερνήσεως Καραμανλή, με τις υπογραφές των τότε υπουργών Αλογοσκούφη και Βουλγαράκη- η πολυεθνική από την Κίνα κέρδισε φορολογικά προνόμια κάτω από τις διατάξεις «αποικιακού» νόμου του 1953, του Μαρκεζίνη, «περί προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού».
Η πολυεθνική από την Κίνα είχε
τη δυνατότητα να λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ από το ελληνικό δημόσιο μέσα σε
60 ημέρες από την υποβολή αίτησης της εταιρείας, γλιτώνοντας δεκάδες
εκατομμύρια ευρώ, όταν τώρα τα έσοδα ΦΠΑ στον προϋπολογισμό βουλιάζουν λόγω ύφεσης.
Τώρα αυτό μοιάζει να διευρύνεται, ζητώντας νέες διευκολύνσεις και επέκταση και στην προβλήτα Ι που ανήκει στον ΟΛΠ.
Ήδη η Cosco ζητά «έκπτωση» για το ενοίκιο παραχώρηση (28 εκατ. ευρώ) που δίνει στον ΟΛΠ για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Στην
τροπολογία αναφέρεται συγκεκριμένα ότι: «Κατά την εισαγωγή, μη
υποκείμενων σε ειδικό φόρο κατανάλωσης αγαθών, ο φόρος προστιθέμενης
αξίας που βεβαιώνεται επί του οικείου τελωνειακού παραστατικού δεν
εισπράττεται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή εισαγωγής, υπό την
προϋπόθεση ότι αναγράφεται στην περιοδική δήλωση ΦΠΑ του εισαγωγέα και εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Ο εισαγωγέας να είναι μη εγκατεστημένο στη χώρα μας υποκείμενο στον φόρο πρόσωπο.
- Η στατιστική αξία των εισαγωγών να ανέρχεται σε ετήσια βάση σε τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ. Κατά τα πέντε πρώτα χρόνια ένταξης στο καθεστώς αναστολής του ΦΠΑ κατά την εισαγωγή, το ποσό αυτό προσδιορίζεται σε 120 εκατ. ευρώ ετησίως.
- Ποσοστό άνω του 90% της αξίας των εισαγομένων αγαθών σε ετήσια βάση παραδίδεται σε άλλες χώρες της ΕΕ ή τρίτες χώρες.
Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους επισημαίνεται
ότι με την τροπολογία «επιχειρείται να καταστεί η χώρα μας κέντρο
διαμετακομιστικού εμπορίου ως πύλη εισόδου για εμπορεύματα προερχόμενα
από τρίτες χώρες, λαμβάνοντας υπόψη την ευνοϊκή γεωγραφική της θέση, κάτι
που στην παρούσα οικονομική συγκυρία αναμένεται να έχει ευνοϊκές
επιπτώσεις στην απασχόληση , την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη».
ΤΡΑΒΟΥΣΕ ΤΟ ΑΥΤΙ ΤΟΥ Χ.ΠΑΜΠΟΥΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΠΑ
Τον φθινόπωρο του 2010 είχε δημιουργηθεί πρόβλημα στις σχέσεις της κυβέρνησης με τον κινεζικό κολοσσό Cosco, επειδή η κυβέρνηση είχε καθυστερήσει να επιστρέψει το ΦΠΑ στην εταιρεία.
Με επιστολή του στον τότε αρμόδιο υπουργό Χάρη Παμπούκη, ο πρόεδρος της Cosco κάπτεν Γουέι Τζαφού έκφραζε τις ευχαριστίες του για «την τηλεφωνική διαβεβαίωση» που του παρείχε ο υπουργός Επικρατείας ότι η Ελλάδα θα καταβάλει στην εταιρεία το ποσό των 11,35 εκατ. ευρώ έως το τέλος του έτους (εκ των περίπου 21,5 εκατ. που της οφείλει).
Ο κάπτεν Γουέι, μάλιστα, αναφέρεται με ιδιαίτερη θέρμη «στην προσοχή και τις προσπάθειες» που εν γένει κατέβαλε ο Παμπούκης στην κατεύθυνση της σύσφιγξης των ελληνοκινεζικών σχέσεων στην επίσκεψη τότε του πρωθυπουργού Γουέιν Τζιαμπάο στην Αθήνα και στο γεύμα που παραχώρησε προς τιμήν του ο τότς πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου.
«Με την ένθερμη υποστήριξη και των δύο κυβερνήσεων, είναι πεποίθησή μου ότι η επένδυση της Cosco στον Πειραιά θα έχει μακρά διάρκεια και θα αποτελέσει παράδειγμα επιτυχημένου μοντέλου στη συνεργασία Κίνας και Ελλάδας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κάπτεν Γουέι.
Κλείνοντας την επιστολή του, ευχαριστεί την κυβέρνηση για «τη λύση που βρέθηκε στην καθυστερημένη απόδοση του ΦΠΑ» και με νόημα προσθέτει ότι «αποτελεί μια σημαντική χειρονομία που μεταδίδει και στον κόσμο εμπιστοσύνη για το επενδυτικό περιβάλλον
στην Ελλάδα. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι έχετε την ψήφο της
εμπιστοσύνης μου για την προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας και της αύξησης των επενδυτικών ευκαιριών στη χώρα σας».
Σαν να μην πέρασε μια μέρα...
ΠΗΓΗ: enet.gr
ΣΥΡΙΖΑ: Η COSCO και η HP αποκομίζουν κέρδη, το ελληνικό κράτος εισπράττει ψίχουλα
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις.
Συμφωνούμε απόλυτα, ότι αυτή η συμφωνία COSCO - Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς, πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Αυτή η συμφωνία COSCO - Hewlett-Packard για τη μεταφορά προϊόντων της τελευταίας στην Ευρώπη, δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του, το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO - Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα.
Με λίγα λόγια από αυτή την εξέλιξη:
η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Πράγματι, η σημερινή πανηγυρική διαφήμιση των επενδύσεων, όπως την εννοεί η τροϊκανή κυβέρνηση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συγκριθούν οι δύο στρατηγικές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στο τεράστιο θέμα των επενδύσεων, χωρίς φανφάρες και ψευδώνυμα αλλά με κριτήριο το πραγματικό κοινωνικό όφελος και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Με δώρο τη χθεσινή εσπευσμένη ψήφιση νέων φοροαπαλλαγών από ΦΠΑ υπέρ των επιχειρήσεων, προσέρχεται σήμερα ο Πρωθυπουργός, για να πανηγυρίσει στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, τη συμφωνία της COSCO με τη Hewlett-Packard και τις ιδιωτικές επενδύσεις.
Συμφωνούμε απόλυτα, ότι αυτή η συμφωνία COSCO - Hewlett-Packard (HP) αποδεικνύει τα τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών και ειδικά του λιμανιού του Πειραιά, ως στρατηγική πύλη μεταφορών προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δικαιώνεται, όταν υποστηρίζει ότι οι στρατηγικοί παραγωγικοί τομείς, πρέπει να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο.
Αυτή η συμφωνία COSCO - Hewlett-Packard για τη μεταφορά προϊόντων της τελευταίας στην Ευρώπη, δεν θα μπορούσε να γίνει, αν δεν υπήρχε στην τελική φάση υλοποίησής του, το σχέδιο του δημόσιου ΟΣΕ για την επέκταση της εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και της σύνδεσης του λιμανιού με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πέρα από τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης αυτού του έργου, το τεράστιας σημασίας γεγονός είναι ότι το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO - Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα.
Με λίγα λόγια από αυτή την εξέλιξη:
η COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται !!
όσο για την θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία.
Πράγματι, η σημερινή πανηγυρική διαφήμιση των επενδύσεων, όπως την εννοεί η τροϊκανή κυβέρνηση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συγκριθούν οι δύο στρατηγικές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, στο τεράστιο θέμα των επενδύσεων, χωρίς φανφάρες και ψευδώνυμα αλλά με κριτήριο το πραγματικό κοινωνικό όφελος και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον.