Με την
υπ΄αριθ. 2/2012 Απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου κρίθηκε ότι η
παρ. 3 του άρθρου 91 του Ν.Δ. 321/1969, η οποία προβλέπει διετή
παραγραφή των αξιώσεων κατά του Δημοσίου των δημοσίων υπαλλήλων,
πολιτικών και στρατιωτικών και των συνδεομένων με σχέση δημοσίου ή
ιδιωτικού δικαίου με αυτό από καθυστερούμενες αποδοχές ή κάθε
άλλης φύσεως απολαβές ή αποζημιώσεις εξ αδικαιολογήτου πλουτισμού, δεν
αντίκειται στην από το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της ισότητας.
Συνεπώς
οι αξιώσεις των με οποιαδήποτε σχέση υπαλλήλων του Ελληνικού Δημοσίου
από καθυστερούμενες αποδοχές ή απολαβές οποιασδήποτε φύσεως ή
αποζημιώσεις από αδικαιολόγητο πλουτισμό, οι οποίες ορίζονται και
οφείλονται απ` ευθείας από το νόμο και των οποίων την πληρωμή αρνείται ή
καθυστερεί το Δημόσιο για οποιοδήποτε λόγο, σύμφωνα με την έννοια την
οποία προσδίδουν τα όργανα του στο νόμο, από την οποία όμως άρνηση ή
καθυστέρηση δεν παρακωλύεται η δικαστική επιδίωξη της αξιώσεως,
υπόκεινται σε διετή παραγραφή.
Υπενθυμίζουμε
ότι το ίδιο είχε κριθεί με την υπ’ αριθ. 9/2009 Απόφαση του ΑΕΔ και για
τους υπαλλήλους των ΝΠΔΔ, ότι δηλαδή οι αξιώσεις των υπαλλήλων των νπδδ
από καθυστερούμενες αποδοχές ή απολαυές, οποιασδήποτε φύσης ή
αποζημίωσης από αδικαιολόγητο πλουτισμό, που ορίζονται και οφείλονται
απ΄ ευθείας από το νόμο και την πληρωμή των οποίων αρνείται ή καθυστερεί
το νομικό πρόσωπο, υπόκεινται σε διετή παραγραφή. (άρθρο 48 παρ. 3 του
νδ 496/1974).
Πηγή: askota dimosnet.gr