Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

Ψήφισμα Απεργιακού συλλαλητηρίου της ΑΔΕΔΥ στις 12/3/2014

Ψήφισμα του απεργιακού Συλλαλητηρίου που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Κλαυθμώνος στην διάρκεια της 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟΥ
ΑΘΗΝΑ-ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Οι συγκεντρωμένοι στην Πλατεία Κλαυθμώνος, σήμερα Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014, εργαζόμενοι στο Δημόσιο διαπιστώνουμε τα εξής:

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή, είναι απολύτως ενταγμένο στη συνολικότερη πολιτική περιορισμού του Δημοσίου Τομέα, εκχώρησης δομών και αρμοδιοτήτων σε ιδιωτικά συμφέροντα και δραστικού περιορισμού των υπαλλήλων του Δημοσίου, τουλάχιστον αυτών που εργάζονται με καθεστώς μόνιμης και σταθερής εργασίας. Πολιτική η οποία παίρνει χαρακτηριστικά «σαρώματος» την περίοδο των μνημονίων, αλλά που ξεκίνησε χρόνια πριν, όταν οι ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας (μέσα και από τη συντονισμένη απαξίωση του Δημόσιου Τομέα), είχαν αναχθεί ως ο κύριος άξονας της ασκούμενης πολιτικής των κυβερνήσεων που υλοποιούν και τις μνημονιακές δεσμεύσεις.

Με την ψήφιση του Νομοσχεδίου αυτού η κυβέρνηση θα έχει στα χέρια της ένα πολυεργαλείο, το οποίο θα προστεθεί στα όσα μέχρι σήμερα έχουν ψηφιστεί και κινούνται στην ίδια λογική, όπως το Βαθμολόγιο-Μισθολόγιο, προκειμένου να συνεχίσει και να εντείνει την πολιτική του κλεισίματος υπηρεσιών, των μαζικών απολύσεων εργαζομένων και ταυτόχρονα της δημιουργίας μιας μικρής απόλυτα ελεγχόμενης Δημόσιας Διοίκησης. 

Ζητάμε να αποσυρθεί και σε κάθε περίπτωση να καταψηφιστεί αυτό το σχέδιο Νόμου επειδή: 

• Προβλέπει το άμεσο κλείσιμο 23 φορέων του Δημοσίου. Στους υπό κατάργηση αυτούς οργανισμούς περιλαμβάνονται οι ΤΕΟ ΑΕ, ΕΑΧΑ ΑΕ, Ε.Ι.Ε.Α.Δ., Ε.ΚΕ.ΒΙ., ΟΡΣΑ, ΟΡΘΕ, ΟΡΣΙ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΠΑΤΡΩΝ κ.λπ.,  οι οποίοι είτε καταργούνται πλήρως, είτε οδηγούνται σε χέρια ιδιωτών. Το προσωπικό που υπηρετεί στις καταργούμενες δομές, είτε τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας (το προσωπικό των Ν.Π.Δ.Δ.), είτε οδηγείται κατευθείαν στην απόλυση (των Ν.Π.Ι.Δ.). 

 Στο Νομοσχέδιο (άρθρο 43) προβλέπεται ο έλεγχος όλων των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν τα τελευταία χρόνια για τη μετατροπή συμβάσεων Ορισμένου Χρόνου σε Αορίστου. Ο έλεγχος αυτός, που θα πραγματοποιηθεί από επιτροπές που θα συσταθούν (Α.Σ.Ε.Π., ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ κ.λπ.),  περιλαμβάνει πέραν των ατομικών φακέλων (πτυχία, προϋπηρεσία κ.λπ.) και τις συνολικότερες διαδικασίες (π.χ. τήρηση προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων) για τη μονιμοποίηση 40.000 περίπου υπαλλήλων. Όπου δεν τηρήθηκαν κατά γράμμα οι προβλεπόμενες διαδικασίες (γεγονός που μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τους εργαζόμενους και το δικαίωμά τους για μετατροπή των συμβάσεων τους σε Αορίστου Χρόνου) οι υπάλληλοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυσης. 

• Το Νομοσχέδιο εισάγει ένα σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού, το οποίο ως ουσιαστικό στόχο δεν έχει βέβαια την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, αλλά την προετοιμασία του εδάφους για μαζικές απολύσεις εργαζομένων το αμέσως επόμενο διάστημα και τη «νομιμοποίηση» αυτών των απολύσεων μέσα από μια υποτιθέμενη αξιολόγηση των υπαλλήλων.

Με το Νομοσχέδιο προβλέπεται η

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ κατάταξη των υπαλλήλων σε τρείς κατηγορίες. Ένα ποσοστό έως 25% θα έχει βαθμολογία 9 έως 10 και θα θεωρούνται οι άριστοι υπάλληλοι, ένα ποσοστό έως 60% θα έχουν βαθμολογία 7 έως 8 και θα θεωρούνται ως καλοί υπάλληλοι, ενώ υποχρεωτικά ένα ποσοστό 15%  θα πρέπει να λαμβάνει βαθμολογία από 1 έως 6 και θα θεωρείται ως προσωπικό χαμηλών δυνατοτήτων. Με άλλα λόγια η υποτιθέμενη «αξιολόγηση» έχει γίνει ήδη και προβλέπει ουσιαστικά την απόλυση του 15% του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου. 

Άλλωστε το ίδιο το Νομοσχέδιο χαρακτηρίζει ως μεταβατικό το συγκεκριμένο σύστημα «αξιολόγησης», αναδεικνύοντας ουσιαστικά ότι στόχος του δεν είναι άλλος από το να δημιουργήσει μια νέα μεγάλη δεξαμενή υπαλλήλων που θα οδηγηθούν στην έξοδο από το Δημόσιο. 

Τέλος, η διαδικασία «αξιολόγησης» θα παρέχει στην κυβέρνηση άλλον έναν τρόπο ουσιαστικής κατάργησης μιας υπηρεσίας. Ο Προϊστάμενος μιας Γενικής Διεύθυνσης θα έχει τη δυνατότητα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, να προσδιορίζει από ποιες δομές θα προέρχεται το προσωπικό που απαιτείται προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των υπαλλήλων που αντιστοιχούν στο 15% της διεύθυνσης. 

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε από την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο Νόμου που κατασκευάζει νέων δεξαμενές προς απόλυση υπαλλήλων και καταργήσει οργανισμούς και φορείς του Δημοσίου. 

Απαιτούμε από τα κόμματα και τους βουλευτές να καταψηφίσουν το παραπάνω Νομοσχέδιο. 

Απαιτούμε, τέλος, να μην απολυθούν οι υπάλληλοι που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και να καταργηθούν όλες οι ρυθμίσεις που προβλέπουν διαθεσιμότητες και απολύσεις Δημοσίων Υπαλλήλων. 

Δηλώνουμε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για να υπερασπίσουμε τα εργασιακά και κοινωνικά μας δικαιώματα και τα Δημόσια κοινωνικά αγαθά.

δημοσίευσε ...