Το τρένο της μεγάλης φυγής: Ιδιωτικοποιώντας τον ΟΣΕ
"κλεμμένο" από : ΒΑΘΥ ΠΡΑΣΙΝΟ
Η εικόνα που παρουσιάζεται για τον ΟΣΕ σκοπίμως δεν είναι ολοκληρωμένη και επομένως δεν είναι η πραγματική. Είναι αποσπασματική για να δικαιολογηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις που προσλαμβάνουν χαρακτήρα απροκάλυπτου ξεπουλήματος και ενέχουν και ποινικές ευθύνες για τους εμπλεκομένους
Η κυβέρνηση προετοιμάζει την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το μοντέλο που ακολούθησε την περίοδο 2008-2009 για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. Στόχος, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Χατζηδάκη, είναι να προχωρήσει η εξυγίανση του ΟΣΕ με φροντίδα για τον φορολογούμενο, περιγράφοντας τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα ευθύνης. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί πρόβλεψη των μνημονίων αλλά και προεκλογική δέσμευση των βασικών κομμάτων του κυβερνητικού σχήματος, με επιμέρους διαφορετικές προσεγγίσεις, που δεν επηρεάζουν τη βασική κατεύθυνση. Ο ίδιος ο κ. Σαμαράς έχει ανακοινώσει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ρωσικές και κινεζικές εταιρείες, ενώ και οι Γάλλοι παραμένουν ενεργοί στην "κούρσα".
Η εταιρία εμφανίζει στον ετήσιο ισολογισμό του 2011 βελτιωμένη οικονομική εικόνα, με ζημιές μετά από φόρους ύψους 33,5 εκατ., έναντι 187,3 εκατ. ευρώ το 2010, μικραίνοντας το ετήσιο ελλείμμα κατά περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ.
Η κυβέρνηση προσδοκά από την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ έσοδα 1 δισ. ευρώ, όταν μόνο η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ εκτιμάται σήμερα από ειδικούς επιστήμονες του ΟΣΕ σε πάνω από 13 δισ. ευρώ. Μιλάμε για ξεπούλημα ολκής, αν ληφθεί υπόψη πως πέραν της ακίνητης περιουσίας, η αξία του ΟΣΕ θα αυξηθεί παραπέρα με την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη που θα μειώσει το χρόνο διαδρομής μεταξύ των πόλεων αυτών σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο". Επίσης, τίθεται θέμα με το αν και κάτα πόσο δικαιούται να κάνει μια τέτοια κίνηση η κυβέρνηση όταν, όπως είναι γνωστό, απαγορεύεται η πώληση της υποδομής. Η εικόνα που παρουσιάζεται για τον ΟΣΕ σκοπίμως δεν είναι ολοκληρωμένη και επομένως δεν είναι η πραγματική. Είναι αποσπασματική για να δικαιολογηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις που προσλαμβάνουν χαρακτήρα απροκάλυπτου ξεπουλήματος και ενέχουν και ποινικές ευθύνες για τους εμπλεκομένους.
Από 'κει και πέρα, η ιστορία με τις ιδιωτικοποιήσεις εν γένει, παρουσιάζεται ως το ισχυρο χαρτί της κυβέρνησης, καθώς όλην την προηγούμενη περίοδο οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έκαναν ό,τι μπορούσαν για να υπονομεύσουν την έννοια των δημόσιων αγαθών, έμπρακτα αλλά και με τα διάφορα ιδεολογήματα περί της ανώτερότητας της ελεύθερης αγοράς. Αγαθών που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα και κόπο των πολιτών, με σκοπό την εξυπηρέτηση της ανάγκης για ασφαλή και οικονομική μετακίνηση όλων των κατοίκων της χώρας. Το ξεπούλημα του ΟΣΕ και των άλλων δημόσιων επιχειρήσεων έχει μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει την κερδοφορία μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων κι όχι τις ανάγκες των πολιτών
left
"κλεμμένο" από : ΒΑΘΥ ΠΡΑΣΙΝΟ
Η εικόνα που παρουσιάζεται για τον ΟΣΕ σκοπίμως δεν είναι ολοκληρωμένη και επομένως δεν είναι η πραγματική. Είναι αποσπασματική για να δικαιολογηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις που προσλαμβάνουν χαρακτήρα απροκάλυπτου ξεπουλήματος και ενέχουν και ποινικές ευθύνες για τους εμπλεκομένους
Η κυβέρνηση προετοιμάζει την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το μοντέλο που ακολούθησε την περίοδο 2008-2009 για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. Στόχος, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Χατζηδάκη, είναι να προχωρήσει η εξυγίανση του ΟΣΕ με φροντίδα για τον φορολογούμενο, περιγράφοντας τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα ευθύνης. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί πρόβλεψη των μνημονίων αλλά και προεκλογική δέσμευση των βασικών κομμάτων του κυβερνητικού σχήματος, με επιμέρους διαφορετικές προσεγγίσεις, που δεν επηρεάζουν τη βασική κατεύθυνση. Ο ίδιος ο κ. Σαμαράς έχει ανακοινώσει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ρωσικές και κινεζικές εταιρείες, ενώ και οι Γάλλοι παραμένουν ενεργοί στην "κούρσα".
Η εταιρία εμφανίζει στον ετήσιο ισολογισμό του 2011 βελτιωμένη οικονομική εικόνα, με ζημιές μετά από φόρους ύψους 33,5 εκατ., έναντι 187,3 εκατ. ευρώ το 2010, μικραίνοντας το ετήσιο ελλείμμα κατά περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ.
Η κυβέρνηση προσδοκά από την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ έσοδα 1 δισ. ευρώ, όταν μόνο η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ εκτιμάται σήμερα από ειδικούς επιστήμονες του ΟΣΕ σε πάνω από 13 δισ. ευρώ. Μιλάμε για ξεπούλημα ολκής, αν ληφθεί υπόψη πως πέραν της ακίνητης περιουσίας, η αξία του ΟΣΕ θα αυξηθεί παραπέρα με την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη που θα μειώσει το χρόνο διαδρομής μεταξύ των πόλεων αυτών σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο". Επίσης, τίθεται θέμα με το αν και κάτα πόσο δικαιούται να κάνει μια τέτοια κίνηση η κυβέρνηση όταν, όπως είναι γνωστό, απαγορεύεται η πώληση της υποδομής. Η εικόνα που παρουσιάζεται για τον ΟΣΕ σκοπίμως δεν είναι ολοκληρωμένη και επομένως δεν είναι η πραγματική. Είναι αποσπασματική για να δικαιολογηθούν οι ιδιωτικοποιήσεις που προσλαμβάνουν χαρακτήρα απροκάλυπτου ξεπουλήματος και ενέχουν και ποινικές ευθύνες για τους εμπλεκομένους.
Από 'κει και πέρα, η ιστορία με τις ιδιωτικοποιήσεις εν γένει, παρουσιάζεται ως το ισχυρο χαρτί της κυβέρνησης, καθώς όλην την προηγούμενη περίοδο οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έκαναν ό,τι μπορούσαν για να υπονομεύσουν την έννοια των δημόσιων αγαθών, έμπρακτα αλλά και με τα διάφορα ιδεολογήματα περί της ανώτερότητας της ελεύθερης αγοράς. Αγαθών που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα και κόπο των πολιτών, με σκοπό την εξυπηρέτηση της ανάγκης για ασφαλή και οικονομική μετακίνηση όλων των κατοίκων της χώρας. Το ξεπούλημα του ΟΣΕ και των άλλων δημόσιων επιχειρήσεων έχει μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει την κερδοφορία μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων κι όχι τις ανάγκες των πολιτών
left