Την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου για την νέα χρονιά.
Πεδίο αντιπαράθεσης στην συνεδρίαση αποτέλεσε η πίεση που πρέπει να ασκηθεί από την ομοσπονδία προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες και να ανακοινωθούν τα οριστικά αποτελέσματα του διαγωνισμού της 3Κ/2018 του ΑΣΕΠ.
Στην πρόταση της «ΣΥΝδικαλιστικής ΑΝατροπής» (ΣΥΝΑΝ) να προκηρυχθεί την Τετάρτη 23 Γενάρη 2019 4ωρη Στάση Εργασίας με συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΑΣΕΠ για την κωλυσιεργία του στην έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων της 3Κ/2018, η θέση του ΜΕΤΑ-ΟΤΑ όπως διατυπώθηκε από τα μέλη της παράταξής μας στο Γενικό Συμβούλιο ήταν:
Η κινητοποίησή μας πρέπει να είναι απέναντι στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, που έχουν την κύρια ευθύνη. Όπως «απάτη» για τους εργαζόμενους συμβασιούχους με παρατάσεις είχαμε χαρακτηρίσει την τροπολογία του αρθ.24 του Ν.4479 που παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για το αντίθετο τελικά πετάχτηκαν εκτός εργασίας, το ίδιο «απάτη» εξελίσσεται και για τους επιτυχόντες του διαγωνισμού της προκήρυξης 3Κ/2018. Με ευθύνη της κυβέρνησης και του «πρόχειρου» νομοθετήματος της με όλα τα επακόλουθα που είχε, ο διαγωνισμός βρίσκεται στον «αέρα» μπροστά στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές αλλά και στο ενδεχόμενο βουλευτικών εκλογών, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να μην υλοποιηθούν οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Με δεδομένη την αδικία σε βάρος των συμβασιούχων εργαζόμενων με παρατάσεις που σήκωσαν και το μεγαλύτερο βάρος των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του κλάδου το καλοκαίρι του 2017 και επίσης με δεδομένη την ανάγκη των υπηρεσιών για πολύ περισσότερες προσλήψεις για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες τους, που σήμερα η κυβέρνηση έχει επιλέξει να καλύψει με εργασιακές σχέσεις ωμής εκμετάλλευσης μέσω του ΟΑΕΔ και των προγραμμάτων «κοινωφελούς εργασίας», ανακυκλώνοντας του ανέργους με μισθούς «χαρτζιλίκια» και χωρίς δικαιώματα, προτείναμε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας να πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών με αιτήματα:
1.Την άμεση έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων της 3Κ/2018 και την πρόσληψη όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού.
2.Την μετατροπή όλων των συμβάσεων, που είχαν παραταθεί μέχρι τον Μάρτη του 2018, σε ΙΔΑΧ, ανεξάρτητα αν σήμερα εργάζονται με δικαστικές αποφάσεις ή όχι και
3.Την κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων και των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ για την κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών των Δήμων. Για όσο όμως διάστημα εργάζονται όμως εργαζόμενοι με τέτοιες σχέσεις εργασίας, θα αμείβονται με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και θα έχουν τα ίδια δικαιώματα.
Οι δυνάμεις ΔΑΚΕ και ΑΣΚ συμφώνησαν με το πλαίσιο της πρότασης της ΣΥΝ.ΑΝ, ενώ η διαφωνία της ΔΑΚΕ υπήρξε μόνο στο σημείο συγκέντρωσης που συντάχθηκε με τις δυνάμεις που προτείναμε ότι η αντίδραση και οι πιέσεις μας πρέπει να είναι προς την κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών και όχι προς τον ΑΣΕΠ.
Τελικά μια τόσο σοβαρή απόφαση ως προς τα που θα πρέπει η ομοσπονδία να στρέψει τις πιέσεις και τις παρεμβάσεις της χωρίς να αποπροσανατολίζει τους εργαζόμενους, πάρθηκε με την ψήφο του προέδρου του Γενικού Συμβουλίου καθώς η απουσία μέλους της ΔΑΣ έφερε ισοψηφία 17 – 17 τις δύο προτάσεις. (Το καταστατικό της ομοσπονδίας ορίζει ότι οι αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου παίρνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών).
Είναι ξεκάθαρο ότι με την στάση της αυτή η ΣΥΝ.ΑΝ. επιχειρεί να δώσει άλλοθι στην κυβέρνηση επιρρίπτοντας την ευθύνη της καθυστέρησης και των πολιτικών παιχνιδιών της σε βάρος των εργαζόμενων συμβασιούχων με παρατάσεις και των διαγωνιζόμενων της 3Κ/2018, στους λιγοστούς εργαζόμενους του ΑΣΕΠ που έχουν να εξετάσουν δεκάδες χιλιάδες αιτήσεις. Μας θυμίζουν τους εκπρόσωπους του κυβερνητικού συνδικαλισμού (σημερινή ΑΣΚ-ΟΤΑ) όταν το καλοκαίρι του 2017 οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους πίεζαν την κυβέρνηση για την απληρωσιά των συμβασιούχων από τις πρόχειρες τροπολογίες των παρατάσεων, εκείνοι αποπροσανατόλιζαν τους συμβασιούχους καλώντας σε συγκεντρώσεις έξω από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δεν ξέρουμε αν η ΣΥΝ.ΑΝ σχεδιάζει να γίνει «χαλίφης στην θέση του χαλίφη» ή έχει επιλέξει να είναι η ουρά της σημερινής ΑΣΚ-ΟΤΑ.
Για την επαναφορά του προληπτικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την θωράκιση των εργαζομένων στις οικονομικές υπηρεσίες που το θέμα αυτό είχε βάλει το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ στην τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ομοσπονδίας, αποφασίστηκε ομόφωνα κινητοποίηση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Για την ημερίδα της ομοσπονδίας για την Υγεία και Ασφάλεια των Εργαζομένων που πραγματοποιήθηκε μία ημέρα πριν, η άποψη που διατύπωσε το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ ότι τόσο από την ομιλία του προέδρου καθηγητή κ. Γιάννη Κουζή όσο και των άλλων επιστημόνων μελών της επιτροπής του άρθ.97 του Ν.4483 που ασχολήθηκαν με το θέμα βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα και η ομοσπονδία οφείλει να είναι σε εγρήγορση προκειμένου να πιέσει την κυβέρνηση όλα αυτά που ακούστηκαν, σύντομα να αποτελέσουν με νόμο το νέο θεσμικό πλαίσιο για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Σε αντίθεση με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης και των δημάρχων που οι ομιλίες τους κινήθηκαν στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου που διανύουμε.
Η ομιλία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Αλέξη Χαρίτση ήταν «σπουδή» στο κυβερνητικό έργο απαξιώνοντας τους αγώνες των εργαζομένων που από αυτούς η κυβέρνηση αναγκάστηκε να νομοθετήσει το άρθρο 24 του Ν.4479/2017, το πολυνομοσχέδιο για τους ΟΤΑ Ν.4483/2017 και να προχωρήσει στην υπογραφή των ΣΣΕ για μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου εργαζόμενους στους ΟΤΑ. Ακούσαμε να «διαφημίζει» την ένταξη και άλλων ειδικοτήτων στους δικαιούχους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας αλλά δεν μας είπε, γατί η κυβέρνηση δεν νομοθετεί έτσι ώστε να μην εξανεμίζεται το επίδομα από τον συμψηφισμό τόσο αυτού του επιδόματος όσο και από του οικογενειακού με την προσωπική διαφορά που μειώνεται ανάλογα, ούτε για το ποια θα είναι η τύχη του επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, από την πρώτη Μάρτη και μετά, όπου με βάση τις (μετα)μνημονιακές τους δεσμεύσεις θα πρέπει να προσαρμοστεί στις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές» που σημαίνει την δραστική περικοπή και κατάργησή του!
Από την πλευρά των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μόνο υποκρισία μπορούμε να πούμε ότι εισπράξαμε όταν γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τόσο η ΚΕΔΕ όσο και οι ΠΕΔ που αποτελούν τα συνδικαλιστικά όργανα των αιρετών δεν κάνουν τίποτα για την πλειοψηφία των Δημάρχων που δεν εφαρμόζουν έστω την ισχύουσα νομοθεσία για την υγιεινή και ασφάλεια ενώ πολλοί από αυτούς θεωρούν είδη πολυτελείας τα Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) και την χορηγία φρέσκου γάλακτος στους εργαζόμενους. Ακούσαμε δε τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Γιώργο Πατούλη από ρόλο εργοδότη να καλεί (!) τους εργαζόμενους να μην κάνουν εκπτώσεις στην υγεία και ασφάλεια τους … όταν στον Δήμο του το Σωματείο Εργαζομένων τον καταγγέλλει για αδήλωτα εργατικά ατυχήματα και αδιαφορία για θανάτους συναδέλφων κατά την ώρα της εργασίας τους.
Για τους εργαζόμενους σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για αγωνιστικές διεκδικήσεις το γεγονός της προεκλογικής περιόδου, ούτε να μπούμε στην λογική της ανάθεσης μέσω της κάλπης ότι κάποιος άλλος θα έρθει να μας φέρει «καλύτερες μέρες». Η συνεχιζόμενη λιτότητα, οι τσεκουρωμένοι μισθοί και συντάξεις, η φοροληστεία, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, η κατάσχεση της πρώτης κατοικίας και της λαϊκής περιουσίας δεν παίρνουν φτιασιδώματα, ανατρέπονται.
ΜΕΤΑ-ΟΤΑ/Ιανουάριος 2019
Η ανακοίνωση του ΜΕΤΑ-ΟΤΑ ΕΔΩ